Tacksam för en ny vecka

Åter igen måndag, vad dagarna bara flyger fram, och det är dags att sammanfatta veckan som gått. Mest av allt är jag tacksam att veckan faktiskt är slut, en alldeles för intensiv vecka med lite för mycket inplanerat. Ända sedan jag gick in i väggen är jag känslig för att ha för mycket inplanerat i kalendern, det blir stressande, även om det är massa roliga saker.
Målet med min firma är att ha 2 utbildningar/vecka. Är dålig på att hålla det målet... Hade 4 st veckan som gick. Och det är ganska många veckor nu som det har varit både 3, 4 eller 5.
Eftersom jag har utbildat så mycket ligger jag efter med pappersarbetet. Och att det samlas på hög gör mig också stressad. Vill alltid beta av mina högar för att må bra.
I fredags ställde jag dessutom upp för Mentor Sverige som Jobb-mentor i skolan. Gick runt en dag och pratade om jobb och arbetsmarknad hos alla i årskurs åtta. Det var jättekul! Men eftersom jag skulle vidare och ha HLR-utbildning på kvällen så blev det lite för mycket. Den supersnabba stund jag hann ut till stallet för att kolla till hästen kände jag mig bara stressad och kollade på klockan för attt hinna hem och kasta i mig en frukt och duscha. Det var första gången på ett par år jag kände samma typ av stress-symptom som när jag var sjuk. De kommer tillbaka nån gång ibland, men nu var det länge sen. Får se det som en varning och helt enkelt ta det lite lugnare! Veckan som kommer har jag bara två utbildningar inplanerade och sen är det långhelg!
 
Annat som jag är tacksam över:
att jag hann träffa och ta farväl av mormor
att mormor orkade prata
att hon somnade in lugnt och stilla med nära och kära vid sin sida
träffa hundvalp
långpromenad med vännina
solsken
närheten till skogen
fågelkvitter
att bokföringen stämde även denna månad
glada kossor
flygande jakob
konstrunda med vän
picknick i gröngräset
ett glas rosé i solen
 
Hos EVA TRILLAN hittar ni andra som är tacksamma.
 
 
1 Sanna:

skriven

Först var rädd om dig, stress är inte att leka med…
Att bokföringen stämde är skönt ..håller på med det sista avstämningarna på jobbet nu för april, hoppas det stämmer också ;)
underbart med picknick i gröngräs och ett glas rosé
Önskar dig en underbar och LUGNARE vecka
Kram

2 Helena:

skriven

Mycket att vara tacksam över - både av stort och smått. Tänker också att ta det lugnt. Det ser ut att vara riktigt hektiska dagar. Fin ny vecka till dig!

3 Ama de casa:

skriven

Visst finns det mycket att vara tacksam över, men du måste vara rädd om dig själv och ta det lite lugnt!

Ha en fantastisk start på veckan :-)

4 BP:

skriven

Tycker nog att du ska lyssna på din kropp väldigt noga Mia. Man har liksom bara en hälsa. När den går i kras finns liksom inget reservdelslager att tillgå.
Att ha ett eget företag där man i stort sett är tvungen allt göra precis allt är en stressfaktor i sig. Å där finns ju alltid moment som man inte gillar, till exempel pappersarbetet. Kanske en idé att leja ut det...
Ändå hade du mycket att vara tacksam över:-)

5 Eva Trillian:

skriven

SÅ viktigt att lyssna på kroppen och knoppen när de säger ifrån. Lätt att tänka att "det går nog" - och det var därför man hamnade i knipan förra gången. Säga nej är svårt - men viktigt (vilket du vet och nu tjatar vi andra, men du får ta det som en komplimang ;))!
Att du stannar upp och skriver en list i tacksamhet får man ju hoppas är ett tecken på att det är bra ändå :)
Tack för grattis!

6 Freja:

skriven

Jag känner igen det där när det blir för mycket inplanerat, trots att det är roliga saker. Min kropp slår av direkt, ett tecken på att jag är långt ifrån att vara frisk än...

7 Herr Nilssons Fru:

skriven

Det är lätt att jobba för mycket när man är egen o ja när man är någon annas också :) men ibland ska man nog lyssna på sin kropp o framför allt om du en gång gått i väggen. Ta de lugnt!!
Det är ju en hjärtegod sak du gör men endå...vila och jobb i lagom utsträckning ger bäst resultat.
kramiz

8 Gärdsmygen:

skriven

Det där med stress....så svårt så svårt. Oftast vet man inte förrän efteråt om det blivit för mycket. Lärde mig av någon att för varje sak man planerar in ska man lägga in ledighet x 2 i sin kalender. Hon färgade rött för inplanerade saker och så la hon till grön färg för ledigt. Jag tror att det tanken är bra. Man måste ha ordentligt med tid för återhämtning!

9 Veiken:

skriven

Det gäller att lyssna på sin kropp hela tiden! Du vet ju vad det handlar om.
Var rädd om dig!

10 Åke:

skriven

Jag har skjutit på min deklaration eller sökt uppskov... det hinns inte med ;) Och likaså att skriva några rader om tacksamhet... nu är det ju tisdag... Jag kanske hinner ;)

Kommentera här: