Intensiv helg

Den här helgen har det varit full fart. I fredags var det dags för mormors begravning. Ett fint och stillsamt farväl. Sorgligt och känslosamt i kyrkan, trevligt att träffa alla släktingar efteråt.
 
Lördagen bjöd sonen på en superfrukost med bröd, bananplättar, färska frukter mm. Sen tog mannen, jag och ett par vänner tåget till Stockholm. Började med en god lunch där.
Spatserade omkring i hällregnet och kollade på Stockholms Marathon. Vilken bedrift av löparna att springa i detta regn, blåsten och kylan.
 
Fortsatte till Chinateatern. Var ganska blöta när vi slog oss ner för att se En man som heter Ove med Johan Rheborg. Tänk att en ensam person kan göra en så bra show! Den var jättebra!
 
Tog en drink uppe i Skatteskrapan och sen åt vi middag på en mysig restaurang innan det var dags att ta sista tåget hem.
 
Idag har varit en fixardag, strykit kläder, snickrat lite mm. Och varit och kollat på fotboll. Det var länge sen. Sonen har börjat spela i GåsingeDillnäs som ligger ute på landet här. Där spelade min man när vi träffades. Gåsinge har blivit utsedda till Sveriges sämsta lag för några år sen. Spelar i div 7, lägsta serien och förlorar alla matcher. När de blev utsedda till Sveriges sämsta lag hade de inte tagit ett poäng på två år. Idag var det nära, de ledde t.o.m. Och fick två straffar under matchen. Men förlorade med 5-4.
 
 
 
 
 
1 Caroline:

skriven

Ja det är helt otroligt hur de orkar ta sig runt dessa 4,2milen (nästan).
Vi var ju också i Stockholm, för sambon sprang. Men vilken stämning det var, man är glad fortfarande, trots vädret som var :)

2 cissi:

skriven

Vilken härlig helg du verkar haft! Jag blir så fulliskratt när jag läser att GåsingeDillnäs blivit utsedda till årets sämsta lag....hoppas de får sej ett poäng i år.
Ha en fin vecka!

3 Eva Trillian:

skriven

Marathon - man får väl beundra de som vill och kan :) själv är jag glad att man inte måste!
Det låter som en bra helg!
Och Heja! alla fotbollslag som idogt vill!

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Innehållsrik helg för dig, blandning av glädje och sorg! Jag tror jag får heja på årets sämsta fotbollslag, det behöver all tänkbar support!
Ha det bra!

5 Hanna:

skriven

Låter som en bra helg, trots den tråkiga början med mormors begravning. Kanske är just därför som det är bra att ha lite roligare saker inplanerat efteråt. Har boken om Ove, men har inte haft ro till att läsa den ännu, kan tänka mig att Rheborg gör en kanonprestation i alla fall i teaterversionen.

Tack snälla du för du kikar in hos mig då och då, ska försöka skärpa mig. Har inte riktigt inspirationen till att blogga, har tappat den. Ska dock försöka nu med i alla fall ett par inlägg i veckan :-) Har varit sjuk hela maj, drabbats av förkylning och halsinfektion, är inne på femte veckan med hostande nu, men är mycket bättre än innan i alla fall.

Önskar dig en fin vecka!

6 Anne-Mari:

skriven

Fin oppsummering av helga der
sorg og glede går saman.
Slik er livet.

7 Anni:

skriven

Från sorg via regnigt jävlaranamma till nöje. Och fotboll i solsken, tänk så nära de var en seger! Hoppas att de fick vittring så kanske de fixar det i nästa match!

8 Monica o Jacob:

skriven

Sämsta lag vad gör det bara man har roligt;-)
Fin bild på mormor.
En helg i både glädje och sorg.
Ha det bra

9 Anita Malta:

skriven

En variationsrik helg med många känslor inblandade av både glädje, sorg och spänning. En jättefin bild den första och vilken kontrast till bilden därefter. Dessa fantastiska människor som springer genom huvudstaden i ur och skur. Gör inget om man förlorar så länge man har kul och då gäller det oavsett vad man gör ;-)
Ha en fin fortatt vecka !

10 Stare Ström:

skriven

Det var mycket som hann hända i din helg.

11 kiki freese:

skriven

Tycker att det alltid brukar regna på Stockholm marathon.
Sån bra helg, ni är verkligen urbra på att ha det trevligt...
Sorgligt med mormors begravning.
/kiki

12 Anemonen:

skriven

Ja till och med jag tänkte på de som sprang maran i ösregn. Bra jobbat. Din helg var ju fin trots regnet eller hur?

13 KajsaLisa:

skriven

Både sorg och uppsluppenhet i dina helgbilder, snyggt.

14 Annette:

skriven

Ditt inlägg får mig att tänka på hur livet går vidare när någon går bort. Som när min farmor som stod mig väldigt nära gick bort. Det var svårt att förstå att en så viktig person kunde försvinna, och allt annat ändå var som förut. Men det är ju så det måste vara. Gillar ditt inlägg mycket.

15 Kerstins foto:

skriven

Vilket fint inlägg och fin helg. Sorg och glädje blandat om vartannat. En liten påminnelse om att ta tillvara på varje dag vi får.

Kommentera här: