Helg med kossor och konst

Jobbade både på dagen och kvällen i fredags och hela veckan var väldigt full och intensiv vilket har kännts i helgen. Har varit väldigt trött och slut och haft en hel del migrän.
Igår var jag och en väninna iväg på Kosläpp och konstrunda. Vi hade en väldigt skön och härlig dag. Åkte runt bland keramiker, konstsalonger, kossor mm. Slog oss ned i gröngräset och åt picknick och bara njöt. Det var välbehövligt för oss båda!
 
 
 
 
Tänk att det här med kosläpp blivit en sån succé. Men visst är det kul att se glada och lyckliga kossor skutta runt.
 
 
All konst kan jag inte säga att jag förstår mig på...
 
 
Bjöds på fika i solskenet.
 
 
Den här typen av konst förstår jag mig bättre på :)
 
Dagens picknicks-utsikt!
 
När vi kom hem satte vi oss utmed vår husvägg i solen med varsitt glas rosévin medan våra män jobbade med nya balkongen.
 
 
 
 
1 Tony:

skriven

Låter som en ganska skön helg.

2 Ulla Laiho:

skriven

En riktig toppenhelg!

3 Caroline:

skriven

En lite annorlunda dag kan ja tänka mig med kosläpp, tack för påminnelsen om det. Har sett datum på kosläpp häromkring och tänkt att man ska åka på det :)

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Kosläpp och konst, vilken härlig kombination! Skönt att du kunde koppla av, migränen kanske gav med sig!
Ha det skönt nu i kväll!

5 Helena:

skriven

Vilken händelserik dag! Blev fascinerad av konsten - så kreativt och färgglad. Fin söndagskväll till dig!

6 BP:

skriven

Japp, här hade Bregottfabriken gympatimme;-) Kul att kosläpp har blivit så poppis igen. Har faktiskt aldrig sett ett irl, men dina bilder gör ju att jag är väl informerad hur det går till.
Vad gäller konsten tycker jag att bild ett är riktigt cool. Detsamma gäller för konstverket med bollarna. Annorlunda, sådant gillar jag. Det där huvudet på stolen är inte i min smak, inte heller hönsen - om man nu inte vill har ett substitut till en hönsgård i huset vill säga;-)

7 Beppan:

skriven

Fullt upp med trevligheter hos dig ser jag!
Kosläpp gillar jag - så härligt att se lyckliga kossor få komma ut i gröngräset.

8 kiki freese:

skriven

Mycket läckert du fått tagot del denna helg. Ser ut att vara mycke fantasifulla, färgstarka verk och glada kor. Bra att du påminner mig, kossor ja, det ska jag ju måla faktiskt.
/Kiki

9 Gilla:

skriven

Det är nog inte så konstigt, att vi inte har varit på nåt kosläpp. vi bor ju mitt i Helsingborg. Men jag tror att det hade varit trevligt. Härliga bilder från "ert" kosläpp.

Men vi brukar också att gå på konstutställningar. Jag har berättat om det lite då och då i min blogg.

Sv. Det kändes mycket roligt att du gillade mitt Triss. Så gillade du mitt "björnhuvud" mest, precis som jag.

Kram/Gilla

10 Eva Trillian:

skriven

Låter som en härlig dag :) picknick i det gröna, bara det!

11 HelenTh:

skriven

Det låter helt fantastiskt, kosläpp, konst och picknick! Kan knappast bli bättre!

12 cissi:

skriven

Vilken toppen helg du verkar haft! Kosläpp har jag aldrig varit på, men det verkar vara härligt med alla kossor som skuttar runt.
Och vilken konstig konst ni hittade förresten.
Kram

13 Anni:

skriven

Vilken helt otrolig blandning! Kossor och konst! Tur att du fick en vilostund med picknicken och husväggsvinet.

Läser om din mormor också, ett fint inlägg och ett bra slut på ett långt liv. Men visst blir det tomt och nog går det för fort, det där som kallas livet. Varma kramar till dig i sorgen, hoppas att du tar dig tid att andas och inte bokar in för många jobb. Du behöver ladda batterierna i tid.

14 Sophia:

skriven

Lät och ser ut som en härlig helg :) Färgglad konst, men håller med dig lite angående en del av det :)

Hoppas du har en bra start på ny vecka och hoppas du kan vara ta lite långledigt du med!

15 Susanne:

skriven

Det låter som en alldeles perfekt helg för återhämtning. Skön blandning på aktiviteter har ni dessutom haft. Konsten du visar var ju lite speciell men den ska väl säga något så klart ;) Ha det!

16 Åke:

skriven

Ja dessa roliga stunder man får med djur som ska ut på grönbete det är en lycka. Jag ska snart hjälpa en kamrat som har ett 40 tal som ska ut... Det är rätt spännande att stå och ta emot när de vallas ut... En sommar rusade 7-8 stycken rakt igenom bandet och så vi slet innan de var inne igen... de hann mycket lång ut i skogen :) Men så är det att vara bonde :)

Kommentera här: