Tacksamhet

Fortsätter haka på Eva Trillan med att skriva ner vad jag är tacksam över. Ett bra initiativ av henne som får mig att tänka efter och glädjas lite extra. Kanske något för dig också?
 
morgonsoffan med kommunens företagare
en vinst i form av en bok
veterinär som ställer upp på en lördag
fröer
sol
restaurangbesök
filéfrossa
rosévin
kattkiss
att katten äter medicinen
vacker vintermorgon
frisk luft
 
 
 
1 Anita Malta:

skriven

Tänkvärd lista med vardagens små och och större glädjeämnen. Grattis till vinsten och hoppas katten återhämtat sig.

Ja, visst är det bra att försöka ta fram och bara fokusera på det positiva som hänt under veckan som passerat. Hade lite svårt att få ihop min lista men vid närmare efertanke fanns det en hel del. Fullt medveten om att motsatt lista skulle bli betydligt längre men den vill ingen och minst jag själv ens tänka på och därmed är det negativa glömt ;-)


2 Eva Trillian:

skriven

Tänk att man kan vara tacksam över det mesta :) Kattkiss till exempel :)

3 cissi:

skriven

Vilken fin lista, sitter här och funderar över min.
Ha en bra vecka!

4 Gärdsmygen:

skriven

Ha ha! Att man kan vara tacksam över kattkiss! Underbart!

5 Freja:

skriven

Ibland är kattkiss den största glädjen! Här har vi haft en period där vi längtat efter bajs, det har äntligen ordnat upp sig!

6 Life by ScienceHelena:

skriven

Det gäller att se både de små och stora sakerna i livet - det blir så mycket rikare då. Ha en fin tisdag!/Helena

Kommentera här: