Myshelg

Om förra helgen var trist och tråkig så var denna desto bättre.
I fredags efter lunch begav vi oss till Dufweholms Herrgård i Katrineholm.
 
Vackert belägen vid Duveholmssjön.
 
Afternoontea-buffén var inte att leka med. Fanns allt man ville ha och mer ändå :)
 
Vid middagen misslyckades de totalt med mitt kött och vid tredje försöket blev det till slut rätt. Då hade mannen ätit upp sin fisk för länge sen. Som kompensation fick jag denna bricka med tryfflar och de var gudomligt goda!
 
Eftersom jag jobbat på Södertuna Slott förut och det ingår i samma kedja, gissar jag att min gamla jobbarkompis som tog emot bokningen hade ett finger med i spelet då vi fick bo i en av sviterna. Tack tack!
 
Hann med en lång härlig promenad på morgonen innan vi åkte hemåt igen.
 
 
1 MacHenry's:

skriven

Åh men det såg väl alldeles underbart ut! Särskilt afternoon tea-bordet :)

2 Anni:

skriven

Det såg fantastiskt trevligt ut det där, bortsett från att de klantade sig så med köttet!?! Vilken mysig helg du hade!

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken helg, låter riktigt avkopplande!

4 Eva Trillian:

skriven

Vilken plats :) Vilket fantastiskt överdådigt afternoon tea :) Ingen dålig helgsyssla!

5 Susanne:

skriven

Oj, där såg det ut att vara riktigt vackert. Härligt att komma iväg på lite vardagslyx.

6 Sophia:

skriven

Ser ut som en toppenhelg! :) Skönt att komma iväg lite så, det behöver man ibland!

7 Life by ScienceHelena:

skriven

Tack för ditt svar! :-)
Vilken underbar helg och vilken fantastisk miljö! Det är de här tillfällena som ger tillvaron guldkant. Ha det gott!/Helena

8 Malys Krok:

skriven

Her ser det ut til at du har koset deg og det skjønner jeg godt! Det siste bildet var så vakkert! -Margit-

9 BP:

skriven

Idag har du du verkligen fått bloggdiarré måste jag säga... Det händer då aldrig mig;-)

Ser ut som en väldigt lyxig helg trots misslyckandet med köttet. Men kompensationen var ju inte helt fel, även om jag föredragit köttvarianten ggr 2 - typ;-)

10 Monica o Jacob:

skriven

En riktigt mysig helg med andra ord, gillar sängen;-)

11 Marit Johansson:

skriven

Så ljuvligt att åka iväg och äta gott, slippa bädda sängen och bara slappa :) fint ställe!

12 Anita Malta:

skriven

Vilken fantastiskt underbar helg du haft och så jättefina bilder !!!

13 Paula i pörtet:

skriven

Men så ljuvligt, det var att bo stådsmässigt så det förslår! Visst är det vederkvickande med weekendar på annat håll, med all tänkbar service o i bästa fall god mat (oops). Den kocken lär ha behövt skämskudde). Senast jag var iväg tror jag var till Loka Brunn men det var flera år sen. Ni hade inget spa där på herrgården?
Kram

14 KajsaLisa:

skriven

Ser jättemysigt ut :)

15 Freja:

skriven

Så mysigt det ser ut!

16 Anna-Karin :

skriven

Det låter som en helt fantastisk helg. Vilket buffébord - jag hade förätit mig :).

Kommentera här: