Helg med pyssel och jobb

Denna helg har både mannen och jag jobbat en del. Vi hade båda två en del skrivbordsjobb vi behövde få undan. Han är ju ute och reser måndag-fredag fortfarande och bara hemma på helgerna. Behövde förbereda lite till nästa veckas resa.
Själv hade jag sista utbildningen i tisdags, men har gjort rent dockor, tvättat filtar etc. Och nu under helgen har jag skrivt offert, fakturor, gjort bokföringen. Blir nog ungefär en veckas jobb till, men absolut inte hela dagarna. Och sen är det dags för semester!!
 
Mannen har snickrat vidare på altanen också. Nu börjar man kunna ana hur underbart det blir när det blir klart. Tar ju sin tid eftersom han är borta hela veckorna, men vi har ingen brådska.
 
Jag har målat ett tredje lager på min hylla.
 
Bara väntar på att få flytta över alla växter till nya altanen! Och jag har börjat shoppa lite inredning, såsom matta, ljuslyktor mm.
 
 
1 Elisabeth:

skriven

Mycket förväntan i fotona! Härligt!!

2 BP:

skriven

En helg späckad med aktiviteter med andra ord.
Altanen har verkligen kommit långt - den är ju nästan klar. Så stor den blir. Underbart!
Å vilket perfekt väder för både mannens arbete och ditt målarjobb!
Å egenodlade tomater - mums!

3 Skogstrollet:

skriven

Altanen kommer nog att bli hellyckad! Ser verkligen ut att bli fin och med alla växter på, förstår att du längtar!

4 HelenTh:

skriven

Vad skönt att semestern närmar sig och att få jobba bort lite hemma också. Altanen ser ut att bli riktigt stor och härlig, blir garanterat kanonbra.

5 Eva Trillian:

skriven

En helg med mycket gjort - det behövs det med ibland! Låter skönt att semestern är i antågande!

6 Violen på Brandholmen:

skriven

Det blir riktigt fint på altanen med de stora krukorna med växtlighet, en skön ombonad känsla!
Semestern är nästan som bäst när man går och väntar de sista dagarna.
Ha det bra!

7 Anemonen:

skriven

Full aktivitet och då går helgen alltför fort tycker jag. Men när det är klart då blir det fint. Hyllan blir säkert jättefin och vore kul att få se den klar.

8 cissi:

skriven

Det går framåt med både det ena och det andra ser jag! :) Vad kul att få inreda den där fina altanen sen.
Ha det bra! Kram!

9 Anni:

skriven

Vad kul det är att få se terrassen växa fram och så härligt det kommer att bli när ni kan använda den.Då är det sommar på riktigt.

10 Nett:

skriven

Se där ja, det blir ju jättefint och den vita hylla är ursnygg skulle med vilja ha en sådan :)

11 KajsaLisa:

skriven

Känns som det kommer att bli jättesnyggt.

Kommentera här: