Tacksamhet och helgbilden

Oj vad tiden rinner på, måndag igen och jag har inte bloggat eller kollat er andras bloggar sen i torsdags... Så nu får det bli ett kombinerat inlägg. Sammanfattar förra veckan och helgen.
 
Saker på min tacksamhetslista:
mängder av smultron
första blåbären
att min häst är så snäll så jag kan ställa henne i vattenbad (bra för hennes torra hovar)
sommarvärme
en ensam vecka
att hela familjen kom hem till helgen
sommarkonsert i kyrkan
ljummen kvällspromenad
fruktsallad
att vi hann i tid till tåget när dottern skulle hem (40 sekunders marginal)
egenodlad gurka
att jag vågade ta första doppet för i år, så himla skönt efteråt
 
Jättemysigt att ha båda barnen hemma samtidigt under helgen. Vi grillade och spelade kort, en riktig familjekväll. Och så åt vi smaskig efterrätt, jordgubbar, smultron, blåbär med vaniljglass. Tacksam att de andra uppskattade efterrätten med tanke på att den orsakade mig 16 myggbett och 4 fästingar.
 
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Den efterrätten tvivlar jag inte alls på att alla uppskattade :) Wow!
Somriga fina helgbilder och din tacksamhet berikar :) Fint!

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Trevlig kombination med bilder och tacksamhet! Fastnar för din häst som får fotbad, det ser jätteskönt ut!
Veckorna går i rasande fart så det gäller att njuta av sommaren här och nu!
Ha det riktigt bra!

3 Susanne :

skriven

Gud så mycket bär! :)
Lyxigt!
Och vilken vacker häst.
Förstår att den ger dig lugn i själen!
Kram till dig! ♡

4 cissi:

skriven

Myggen är hemska i skogen just nu, bra gjort att hålla ut och plocka ihop en så god efterrätt!
Och tänk att det blev så fina gurkor! :)
Ha det fint!! Kram

5 HelenTh:

skriven

Mycket fina bilder och härliga saker att vara tacksam över!!

6 KajsaLisa:

skriven

Du lyfter fram det fina vädret som var i helgen, även om inte den blå himlen syns på alla bilder.

7 Helena:

skriven

Så fint att sammanfatta den gångna veckan med ett bildcollage. Och så mycket bär! Här är vinbär och blåbär inte mogna förrän i augusti.
Som svar: Jag tror att jag klarar av kennel den här gången ;-) de har inte några valpar nu (tur som var) utan ska spana in den blivande mamman. :-) Önskar dig Mia en riktigt fin ny sommarvecka!

8 BP:

skriven

Här fastnar jag på dom otroligt vackra silverskålarna med bären i. De måste vara ett arv. Så otroligt fina:-)

Åsså är jag bara skräckslagen med tanke på dina 16 mygg- och fyra fästingbett. Herregud! Jag skäms nästan att mina tre myggbett jag fick (medan jag sov i en skön säng!) driver mig till vansinne. 16 stycken - jag hade dött en långsam och kvalfylld död. För att inte tala om fästingbetten. Dessa äckliga djur får mig att rysa. Har aldrig råkat ut för en fästing, men maken har gjort det - med 10 dagers penicillinkur som följd.

Så japp, det var inte mera än rätt att alla uppskattade dina bär. Vad gör man inte för familjen.;-)

PS. Mig vetande finns det visst mygg i Österrike, men inga fästingar... troligen inga blåbär heller;-)

9 Hanna:

skriven

En helg att minnas länge verkar det som. Ser riktigt gott ut med alla bären och att ta ett dopp när värmen trycker på, så härligt! Det är så mycket vi kan vara tacksamma för. Ha en fortsatt fin vecka :-)

10 kiki freese:

skriven

Sista bilden beskriver sommaren – smaker, dofter och färger.
Ha en vidare skön sommar.
/KIki

11 Monica o Jacob:

skriven

Mina gurkplantor blev rena katastrofen, inget växer som det ska här;-(
Härliga bilder med ett + för den snälla hästen

12 Stare Ström:

skriven

Händelserik helg. Hoppas myggbetten har kliat färdigt!

13 Anni:

skriven

Vilket härligt inlägg, bortsett från fästingarna. Så kul att se en häst stå på det där sättet, det trodde jag aldrig skulle fungera!

14 Anita Malta:

skriven

En händelse rik helg, jättfina bilder och så mycket att vara tacksam för. Faller för bilden med din fina vackra häst som tar ett fotbad. Avundas dig liite som vågat ta första doppet, det har inte jag ;-) Sista bilden är ljuvligt somrig och även om mygg hör sommaren till så är de inte roliga. Här har vi som tur är inte så många.

Tack igen snälla Mia för din omtanke och mejl. Är tillbaka igen men ska försöka att blogga lite mer "lagom". När jag satt för ett par veckor sen med ett inlägg i tre timmmar utan att komma någon vart insåg jag att det inte stod helt rätt till och kastade hela bloggen i papperskorgen. Nu ska jag försöka vara lite mer sansad ;-) Sköt om dig och ha en fin fortsatt vecka !!

15 Gunvor:

skriven

Härlig helg du haft! Fina bilder också! Mysbild på hästen som får fotbad. Bärbilden är superhärlig även om du måste utstå alla myggbett.
Här är det inga mygg än, men nån sorts knott o dom är värre tycker jag. Jag har några bett jag med, fast inga vanliga knottbett så jag tror det är en ny sort på gång.Dom kliar inte ens.Men ser ut som myggbett och jag har fått dom innanför kläderna.
Men ha nu en trevlig dag o en fortsatt härlig sommar!

16 Anemonen:

skriven

Oj så många smultron. Det vore något det om jag fann så många. Jag fick nöja mig med en handfull. Det är de bästa bären som finns tycker jag. Din häst tycker säkert det är skönt att få hovarna ompysslade. Ett finfint inlägg med varierande saker du gjort, och jag är en badkruka och har inte tagit något dopp trots värmen.

17 Freja:

skriven

Så fint din häst står i sina fotbad!

Kommentera här: