Tacksam i Österrike

Dags att fundera igenom veckan som varit i Evas utmaning om tacksamhet. Allra mest tacksam är jag över att jag befinner på denna otroligt vackra plats just nu, Zell am See. Eftersom jag var här på klassresa i 9:an är det lite extra roligt att se platsen igen.
Lite annat på min lista:
att resan ner gick bra
att tyskan fungerar skapligt
wienerschnitzel
bergbanan
grüner veltliner
mysigt hotell
bra frukost
ljus-show på festivalen
vatten!!
att det inte är uppför hela tiden...
en kall öl
sol
värme
att det bara regnade en liten stund i morse
mitt trevliga sällskap
alla vackra blommor här
att knäna håller för den tuffa vandringen
muskelsalva (behövs mycket)
äta ute och slippa diska och laga mat
pepparmint-te
 
 
 
 
1 Susanne :

skriven

Undrar semester ni har! ♡
Och wienersnitzel åt jag igår!
Mums!!!
Kram till dig raring!
Susanne

2 Susanne :

skriven

Men jag förtjänade nog inte den eftersom jag tydligen inte kan stava! Hihi.

3 Eva Trillian:

skriven

Kan inte annat än skratta när jag läser hur du är tacksam över att det inte är uppför hela tiden :D Inte konstigt om du går ner i vikt på sommaren om det här är en typisk semester för er del :)
Riktig Wienerschnitzel? Med kapris? Mmmm ...
Önskar dig (er) en fortsatt fin semester!

4 BP:

skriven

grüner veltliner fick jag googla - nyfiken som jag är. Nu har jag lärt mig nå't nytt igen.
Å wienerschnitzlar brukar ju vara stora som dasslock i Österrike - så mums!
Å att äta ute, slippa diska och laga mat -- ja, det är ju minst 60 procent av semestern tycker jag.

Fortsätt med att njuta och att gå nerför;-)

5 Helena:

skriven

Österrike väcker minnen. Så härligt att du fick en bra resa. Weinersnitzel och landksapet!!! Gott och vackert. Önskar dig en ny fin vecka!/Helena

6 Paula i pörtet:

skriven

Helt underbart verkar ni ha det! Har du testat de där skorna som jag inte vad dom kallas, som har tår? Ska kännas som att gå barfota... Vi hade en kvinna inne på loppis som gick i sådana o jag passade på att fråga hur dom kändes. Krävs träning förstod jag för att inte få ont i fötterna. Jag har bara varit i Bad Gastein och det var på vintern men naturen i Alperna är ju sig lik. Upp och ner, puh, men belöningen var helt okej!
Ta det nu varligt bland stenbumlingarna, lätt att trampa fel och få en vrickning.
Kram

7 Caroline:

skriven

Låter underbart att vara där ni är, njut!

8 Åke :

skriven

Åhhh Österrike... Fina berg att vandra i där :)Dit längtar jag igen... Zaltsburg besökte jag...

9 Anita Malta:

skriven

Vilken lista !! Ett härligt bevis på hur en underbar semester kan vara. Du inte bara delar med dig till oss andra. Du skriver en resedagbok som kommer att vara till glädje för er båda att se tillbaka på under mörka vinterkvällar i framtiden. Väldigt värdefullt !
Sköt om er !!

10 BP:

skriven

Svar: Kul att du tävlade på Täby Galopp! Du ser - världen är väldigt liten ibland;-)

Å japp, Täby Galopp flyttas till Kungsängen nästa år. Så hela Galoppfältet inklusive närområdet bebyggs med nya, fula skokartonger. Täby Galopp är privatägd och ägaren har vägrat i minst 20 år att sälja. Men för några år sedan fick hon ett erbjudande som hon inte kunde stå emot.

11 kiki freese:

skriven

Verkar som en bra ide att lämna landet just nu.
Njut vidare.
/Kiki

Kommentera här: