Många skyltar är det

När vi åkte iväg till Österrike hade vi inte bokat något hotell, det brukar alltid lösa sig. När vi kom in i Zell am See parkerade vi bilen och började kolla runt, gick in på några olika ställen för att fråga om pris mm.
 
Som ni ser fanns det några hotell att välja mellan. Och detta är bara hotell på vår gata. Sen finns det många många fler. Däremot var de väldigt svårflirtade när min man försökte pruta ner priset lite.
 
OM vi nu hade velat campa så hade vi inte fått campa på lekplatsen :)
 
Här är huset vi bor i och vi trivs alldeles förskräckligt bra!
 
 
Annars ser vi mest vandringsskyltar på dagarna. Och det är otroligt bra skyltat med tydlig information. En väldig skillnad mot när vi vandrade i Italien för tre år sen då då vi oftast inte hade en aning om hur vi skulle gå.
 
Andra skyltar hittar ni hos BP som förvaltar Skyltsöndag
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Nu är jag verkligen impad! Riktigt impad alltså. Att du tänker på Skyltsöndag när du är på semester alltså. Du är SUVERÄN!

Å vilka skyltar du hittat! Så många hotell på samma gata - otroligt! Å ert hotell är ju helt suveränt - så typiskt österrikiskt och mysigt.

Å vilket härligt väder. Här var visserligen 22,4 grader idag, men bara grått...


Har du tittat Edelweiss än;-)

Stort tack för att du skyltar och kram för länken:-)

2 cissi:

skriven

Förstår att ni trivs bra i det vackra huset och många skyltar var det som sagt!
Fortsätt att ha det bra! Kram

3 Eva Trillian:

skriven

Bra med övertydlighet (vilket det ändå kanske inte är - kanske är det lagom :))!Hellre en skylt för mycket än för lite!
Vackert runt "era" skyltar!

4 Hanna:

skriven

Ser riktigt trevligt ut och ni har det säkert trevligt också, men alla dessa skyltar ger de verkligen någon hjälp? Jag skulle bli förvirrad till max, speciellt när det inte är på ens modersmål. Det gäller väl att veta var man ska och bara titta efter just det på skyltarna ;-)

5 Anita Malta:

skriven

Oj, det var väldigt många hotell att välja mellan där !! Skulle nog bara blunda och peka och hoppas på det bästa ;-) Min make försöker också alltid pruta mest för att det är skoj men visst är det en fördel att få ner priset iallafall när man ska bo på hotell men kanske inte när man ska köpa småspik ;-)
Ser ut att vara ett jättemysigt ställe ni hittade i hotelldjungeln. Och jag måste medge att jag är inte så lite avis på er för jag älskar att vandra och är det bra utmärkta vandringsleder känns det desto bättre så man inte går vilse. Men nu har jag ju en make som inte gillar att vandra så jag vandrar vidare i fantasin :-)
Ha det så bra på er fortsatta resa !!!

6 Anni:

skriven

Nämen så är det ju. Tysk(språkig) noggrannhet kontra latinsk mañana. Båda har sin charm!

Kommentera här: