Snöig helg

Äntligen är det snöigt och härligt ute! Egon förde med sig lite omkullvälta träd här, men mest snö i massor. Så var vi utan TV-bild på lördagen och utan internet på söndagen. Nu är allt tillbaka.
Igår var min man och jag ute och gick i dryga två timmar. Pulsade i djup snö genom skogen där ingen hade gått förut. Puh vad jobbigt det var. Och det gjorde vi för att trampa upp stigen jag oftast brukar rida. Och nu har det kommit lika mycket snö igen...
Katterna är inte lika förtjusta, håller sig helst inne, men man ser deras tassar i snön när de sprungit till förrådet som de kan gömma sig under.
 
Låt det snöa står det på "snö-mätaren". Och tänk om detta kunde få stanna kvar nu utan att blaska bort om några dagar.
 
 
1 Anni:

skriven

Jag märkte inte av Egon alls här, men en del snö har vi ju fått. Å andra sidan ska det regna ikväll, så då blir jag förhoppningsvis av med eländet ;-)

Men du, nej, jag har inte gjort vaserna i mitt verandafönster. Jag har svårt att låta bli att köpa saker i blått glas ...

2 Sophia:

skriven

Ja här med, hoppas också på att det får stanna nu!

3 Caroline:

skriven

Ja det snöade en hel del då i helgen, var en del skottning i går.
Nu vräker det ner igen här, men inte blåser tack och lov :)

4 Eva Trillian:

skriven

Så ljust och fint det blir med snön! Sedan är det ju det här med skottning ... ;)
Sv: Ja, jag tror inte att någon går från den filmen oberörd faktiskt!

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Snön som vi fick här försvinner nog snart igen, det är plusgrader och det brukar snö inte gilla! Skönt när den lyser upp i januarimörkret!

6 Freja:

skriven

Här kom massor av fin snö, i dag har det nästan varit -20, och tydligen ska det bli kallare nästa vecka, så förhoppningsvis blir den här snön kvar!

7 KajsaLisa:

skriven

Oj, det där var mer än hemma hos mig.

8 Made in Malta:

skriven

Det där med att pulsa i snön i två timmar låter väldigt lockande. Börjar få myror i hela kroppen då jag inte alls är van vid stillasittande så länge. (Ja, hela tre dagar har passerat ;-) Hoppas att snöyran är borta senare idag. Då ska jag ta en ordentlig långpromenad.
Låt det snöa !! Kul skylt och snö kan ju vara riktigt skönt bara man klär sig rätt och inte fryser. Sen känns det ju lite speciellt eftersom jag varit borta från vintern ganska länge.

Ha en skön fortsatt vintervecka Mia :-)

9 HelenTh:

skriven

Att pulsa i snö är en bra träningsform :). Vi har också rätt mycket snö nu och jag hoppas också att det får ligga kvar ett tag.

10 Åke:

skriven

Ja här ligger snön kvar, men så har vi uppemot - 15 till grader också

Kommentera här: