Ingen koll på dagarna längre

Imorse gick jag upp halv 7 och bakade frallor och började jobba. En timme senare kommer min man upp och undrar vad jag gör. Det är ju söndag säger han. Va, är det inte måndag säger jag... Har varit ledig för länge nu tror jag. Ingen koll på dagarna längre. Ska bli roligt att börja jobba igen, även om jag jobbat lite grann så har det inte blivit mycket.
Gick förbi mamma och pappa i fredags kväll och drack ett glas vin. Varit ute och gått och ridit mycket i det härliga vädret. En sväng upp till Stockholm igår blev det också och köpte nya tallrikar. Passade på att hämta upp sonen samtidigt, han kom med tåget från Mora där han firat nyår. Dottern var också i Mora under nyår men på annat håll.
 
Imorgon är det i alla fall måndag och då ska jag jobba, göra bokföringen för december, betala skatt och annat kul :)
 
 
 
1 Beppan:

skriven

De har ju ingen större betydelse om det är måndag eller någon annan dag. Har jag upptäckt efter några månaders lyxhustruliv....

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Skönt att helgerna snart är över! Det blir för mycket av det goda och det är svårt att hålla reda på dagarna! Men vilket härligt väder vi har haft, soligt och fint och ingen halka!
Ha det bra!

3 Freja:

skriven

Nä, det är verkligen inte lätt att hålla reda på veckodagar bland alla helger! Vilken lycklig bild!

4 Eva Trillian:

skriven

Tänk så skönt att kunna tappa bort dagarna :) Då vet man att man varit ledig!

5 Elisabeth:

skriven

Dagvill blir vi ofta, nu när vi är hellediga från jobb. Ha dé gott! Elisabeth

6 HelenTh:

skriven

Det låter fantastiskt skönt att bli dagvill, då har man inte en massa tider man behöver passa utan tar dan som den kommer. Underbart!

7 Stare Ström:

skriven

Inte är det lätt att hålla rätt på dagarna när det blir så här många lediga!

8 Anitas Malta:

skriven

Haha.. du är ju helt underbar. Själv skulle jag nog aldrig stå och baka halv 7 på morgonen oavsett vilken dag det är ;-)
Men nu är det måndag, vi jobbar för fullt då mycket ska tas igen efter lång ledighet. Härlig bild på hästen som skuttar så glatt intil ängen :-)
Ha en fin vecka Mia. Imorgon är det visst en klämdag till ;-)

9 Christer Holm:

skriven

En charmig bild :)

10 Var Dag ett Äventyr:

skriven

Visst är det så att man blir lite dagsvill just nu.

11 Kristallina:

skriven

Skulle aldrig baka så tidigt på morgonen ;) men har också svårt att hålla reda på dagarna när det är många röda dagar.
Härlig häst på din bild!

12 KajsaLisa:

skriven

Visst är det härligt när man har noll koll på vilken dag det är, då är man ledig.

13 Nett:

skriven

Känner igen mig, det är lätt att tappa bort dagarna när det har varit så mycket helg :)

Kommentera här: