En...

Tisdagstema vill att vi visar foto på en. En kan ju tolkas lite olika. Här kommer min tolkning. En gammal klassisk lek. Visar fyra foton där tre har något gemensamnt med EN ska bort. Vilken??
 
Ja det går ju att tänka på lite olika sätt... Vilken tror du ska bort? Hur jag har tänkt skriver jag i första kommentaren.
 
 
 
1 Mia Ahlstrand:

skriven

EN korv ska bort. Alla andra är flera godsaker :)

2 Paula i pörtet:

skriven

aaa så kan man ju se det. Jag gick på att korven ska bort för den är inte vegetarisk!
Kram

3 Christer Holm:

skriven

Äpplena då det inte är tillagat på bilden.

4 kiki freese:

skriven

Vilken bra tolkning! Växte upp med fem myror och det här inlägget är EN favorit i repris.
– Jag säger hårdbrödet hör inte dit eftersom de tre övriga har runda former.

5 Eva Trillian:

skriven

:) Vilket kul in lägg i temat!
Jag har läst vad de andra kommenterat och kan bara konstatera att de har en poäng allihop - så jag fuskar och skriver; any of the above ;)

6 Mormor:

skriven

Jeg sier eplet for det behøver ingen behandling før man spiser det (bortsett fra en vask)
HA en fin kveld :)

7 Gunvor:

skriven

Åhh va smart o kul inlägg! Jag gissade på äpplet för allt det andra är tillagat. Men fel fel fel. Gott ser det ut att vara alltihopa. Bullarna tar jag! Tack!

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Kul och kreativt, det gillar jag! Ja, det var ju bara korven som var en så den skulle bort!

9 Freja:

skriven

Korven ska bort, för den är inte vegetarisk! Eller så ska äpplet bort, för det behöver inte tillverkas. Eller så ska det hårda brödet bort, för alla de andra har hårda "skal" runt ett mjukare inre. Eller så ska det mjuka brödet bort, för det måste jäsa... Jag leker Djurlådan från fem myror... Där gick det alltid att ha en förklaring för att vart och ett av djuren skulle bort...

10 Matfarbron:

skriven

Kul ! Lite av fem myror

11 Marja:

skriven

Jag såg inte att det fanns en korv, men jag tänkte att elden skulle bort för den var det enda det var EN utav. :) Klurigt, men kul! :)

12 Monica o Jacob:

skriven

Annorlunda vinkel på inlägget, tror på korven;-)
Känner igen mej i allt du skriver, frysen kan vara ett stort problem.
Ha en bra dag

13 Lotta Steen:

skriven

Så fyndigt och kul med lite knep och knåp!

14 Life of Johanna:

skriven

Elden skall bort, det andra kan man äta! :)

Ja det kul och köpa, men det kostar med en bebis med :)

15 KajsaLisa:

skriven

Satsar på äpplena eftersom det är en råvara och inte tillagad

16 llh:

skriven

Vilket fyndigt inlägg. Själv tänkte jag äpplena för de är så fräscha och levande. Men du var knepigare och tänkte en som i en korv; snyggt :)

17 Hanna:

skriven

Hehe, fyndigt. Kul att läsa allas gissningar. För min del hade nog korven gått bort ändå, är inte så förtjust i korv.

Tack för din fina kommentar hos mig :-)

18 Nett:

skriven

Jag trodde korven innan jag såg hur du tänkte :)

19 Marit Johansson:

skriven

Vilken rolig tolkning du gör, sätter oss i tankearbete också :) jag trodde frukten skulle bort. Tänkte att det behövs värme (eld) för att grädda brödet alltså ska äppelbilden bort.. tänkte inte på korven i eldbilden..

20 Caroline:

skriven

Va faktiskt lite inne på det tänket, tänkte mer att de övriga var vegetariskt :)

Kommentera här: