Helg med vårkänslor

Kallt och snöigt ute i helgen. Men en underbar sol har skinit på oss! Helt fantastiskt skönt. På lördagen följde mannen med ut till stallet och jag red och han promenerade. Vi valde öppna ställen där solen lyste och det riktigt värmde emellanåt.
Hem till goda vänner på kvällen och åt god mat och hade en mysig kväll framför brasan. Sen på söndagen tog vi en långpromenad med andra vänner. Det blåste kyligt, men när vi kom in mellan husen vid en gård som vi passerade var det lä och det droppade så där vårligt från taken. Fick såna vårkänslor så när jag kom hem åkte de röda vintergardinerna i vardagsrummet ner och upp kom de limegröna vårgardinerna. Kuddfodralen ska jag stryka ikväll och ljuslyktorna hann jag byta ut några. Och så lite tulpaner på det!
 
Söndagskvällen skiljde sig från hur det har varit efter jul på ett positivt sätt, min man var hemma! Annars har han rest iväg varje söndagseftermiddag sedan jul. Totalt 4 vardagar har han jobbat hemma detta år. Det har varit Österrike, Polen, Italien och massa Sverige-resor. Denna vecka åker han inte iväg förrän på torsdag :)
 
 
1 Hanna:

skriven

Låter som en riktig kanonhelg, så som helger ska vara. Sedan är ju toppen på det hela att mannen var kvar hemma, kan knappast bli bättre :-)

2 Mormor:

skriven

Det hørtes ut som en drømmehelg :) Og så vakre tulipaner du viser.
Ha en deilig dag :)

3 BP:

skriven

Kunde inte ha beskrivit vårkänslorna bättre. Här var det precis likadant och idag - med 4,5 plusgrader - droppar det härligt från balkongerna. Å det går faktiskt sitta på balkongen, väl påpälsad, men ändå.
Kul att du fick behålla maken lite längre den här gången. Hoppas det händer oftare:-)

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Härlig vårkänsla i både text och bild! Hoppas att snö och kyla snart tackar för sig så att vi får vår på allvar! Vilka vackra tulpaner, tror jag måste iväg och köpa några!
Ha det bra!

(Har 2500 bilder med mig hem så det blir nog översvämning på min blogg.)

5 KajsaLisa:

skriven

Tack, jag behöver vårkänslor just nu.

6 Stare Ström:

skriven

Ljuv och skir tulpanbukett.

7 Anita Malta:

skriven

Svårt att välja här mellan din underbart beskrivande text och de vackra blommorna ;-) Bestämmer mig för att jag gillar helheten och får en härligt känsla av vår :-)
Kan behövas för här på Malta har vi bara 6+ och det blåser som attan vilket gör att det känns dubbelt så kallt.

8 Eva Trillian:

skriven

Hela ditt inlägg andas vår! Härligt!
Sv: Det där med länkar till min måndag ... ja, det tål att tänka på. Kanske är det värt ett försök!

Svar: Tycker jag absolut! Jag lovar att hänga på då!
Mia Ahlstrand

9 Freja:

skriven

Här slaskar det, men det är alldeles för tidigt enligt mig!

10 Anni:

skriven

Men då förstår jag ju att vårkänslorna svallar - maken hemma i flera dagar! ;-)
Vackra tulpaner, nu är det banne mig dags att jag köper mig en bukett!

11 Elisabeth:

skriven

Vilken ljuvlig tulpanbukett! Så skönt att du får rå om mannen några dagar i sträck! Ha en bra vecka! Elisabeth

12 Sophia:

skriven

Ja underbart att solen har visat sig! Viken vårig bild på tulpanerna :)

Kommentera här: