B som i...

Fototriss vill att vi fotar saker på B. Har inte kollat runt ännu hos er andra men det är säkert mycket blommor idag.
 
Fotar också blommor, men inte vilka blommor som helst... Det första som dök upp i mitt huvud när jag läste temat var Blommig falukorv. Hur nu det kan dyka upp sådär från ingenstans?
 
När barnen var små gjorde jag ofta blommig falukorv. De älskade det! Till det serverade jag grönt potatismos.
 
Somliga tycker att man inte ska leka med maten, men jag tycker att det ska vara roligt att äta, vare sig man är 5-6 år eller vuxen :)
 
Nu ska jag kika runt hos er andra och även lägga in en helgbild hos Marit.
 
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Blommig falukorv :) Lysande! Gillar det onödiga och helt underbara med den idén :)

2 Berit E i Kasperian:

skriven

Underbart - nu fick ju plötsligt den blommiga "falukorven till lunch" ett ansikte... :D
Berit E

3 Caroline:

skriven

Haha, det var bra trissat :)

4 Anonym:

skriven

Genialt.....tänk att jag aldrig kom på det när barnen var små! Får lägga det på minnet och bjuda eventuella barnbarn på blommig falukorv någon gång.....:)

5 Susanne:

skriven

Ritkigt fyndig triss!!

6 Gunvor:

skriven

Åhh va häftigt! Det måste jag prova på när barnbarnen är här. Härligt tips o fina bilder på korven.

7 Anemonen på Käringafällan:

skriven

Trevligt med blommig falukorv. Lite annorlunda och nytt och det är alltid fint. Till alla barn och oss vuxna med barnasinnet kvar.

8 Monica o Jacob:

skriven

Dessa söta blommor skulle väl få alla att äta falukorv;-)

9 Stare Ström:

skriven

Vilken kul idé! Såväl trissen som maträtten!

10 Anni:

skriven

Härliga tider och glada barn! Jag gjorde alla möjliga former på falukorven till barnen, men nu äter vi den aldrig. (Jag var på provsmakning av falukorv och fick smaka på sex olika stekta, den ena flottigare än den andra - sedan dess kan jag inte äta stekt falukorv ...)

Svar: Äter inte heller falukorv! Slängde den efter att jag fotat den. Vad gör man inte för fototrissen :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: