Tacksam... och äntligen snö!

Tiden flyger verkligen iväg. Åter måndag och dags att reflektera över den gångna veckan.
 
Saker jag är tacksam över:
sonen hemma till jul
fina julklappar (raggsockor, träningskläder, objektiv)
familj
mycket tid för umgänge
att julen gick bra för mina föräldrar
Karl-Bertil Jonssons julafton
skratt
paketleken
ostpastejer
choklad (alldeles för mycket)
mycket ljus och vackert vid gravarna
promenader
fika hos vänner
västerbottenostpaj
snö
att min man varit ledig
 
 
Avslutar med ett par dagsfärska bilder.
Först en härlig promenad med en vän.
 
Sen en tur med hästen.
 
Nu är det så vitt och härligt ute. Orienteringsklubben har redan varit ute och kört upp skidspår så imorgon blir det nog några kilometers skidåkning. Bäst att passa på innan det försvinner.
 
1 Paula i pörtet:

skriven

Ljuvligt ljuvligt! Jag vaknade idag av traktorn som jag trodde var här för att ploga. Icke så, den levererade två höbalar till hästhagen. Kusarna var så hungriga så de bet sönder balen innan grannen hann ut och skära upp dem! Nu sprutar dom snö i backen kan jag säga, många turister har vi och fler lär det komma till nyår. Gott slut på året och god fortsättning, ja vad säger man? Kram

2 BP:

skriven

Fantastiska bilder - rena rama vykort! Jag gillar ju inte snö, men måste medge att ditt vinterlandskap är otroligt vackert att titta på - inifrån alltså;-)

Å stort grattis till ditt nya objektiv:-)

3 Freja:

skriven

Härligt vintriga bilder, jag njuter! Här fick vi snö, sen försvann den och nu är här bitterkallt men ingen snö...

4 Eva Trillian:

skriven

Vintrig, famije-nära och väldigt skön ter sig julen genom din lista! :)
Tack fr krya-på-mig-hälsningen :) Det går åt rätt håll. Idag har jag till och med besökt världen utanför hemmet :) Det var lite läskigt, men jag vänjer mig nog igen rätt snart ;)
Önskar dig sköna sista dagar på detta året :) snart börjar vi på nytt!

5 Ingrid:

skriven

Va underbart med snö, här i Hälsingland är vi utan snö men 12minusgrader istället...

6 Carina:

skriven

Härlig lista och vackra foton, man kan nästan känna den kalla klara luften.Gott Nytt År !

7 Karin:

skriven

Skidåkning och ridning låter som härlig motion. Här är ingen snö, så jag har gått stavgång, och varit och simmat.
Julen i ett nötskal = mycket tid för umgänge. Härligt!
Gott Nytt År!
Kram Karin

8 Annette:

skriven

Så fin lista och härliga bilder! För min del hade det kunnat fortsätta att vara vårväder, men det blev ju vackert i alla fall, och ljusare på kvällarna när hästar och höns skall nattfodras. Vad roligt att du fick ett objektiv, det fick jag också :) Har du hunnit testa det ännu? Nu skall barnen och jag åka till Granngården och köpa djurfoder av alla de slag, men när vi kommer hem skall jag nog skriva min första tacksamhetslista till Eva Trillians utmaning :) Hoppas du får ett gott nytt år, jag ser fram mot många tankeväckande inlägg och fina bilder1

9 kolonilotta :

skriven

Ytterligare ett nytt objektiv! :)
Vilken lycka!!!
Och fantastiska vinterbilder.
Mycket härlig lista förövrigt också!❤
Kram och ha en fortsatt fin vecka!

Kommentera här: