Ljus i mörkret

Fototriss har tävling denna vecka med temat ljus och mörker. Priser från Coolstuff och om jag vinner kommer jag köpa ytterligare en sån här vitlökspress. Köpte en sådan när jag vann förra tävlingen och den är helt suverän. Skulle bli en bra julklapp till dottern.
 
Precis hemkommen från julmarknad i München.
Marienplatz med rådhuset var vackert på dagen, men när mörkret kom smygande och julgranen lyste upp blev det ännu vackrare.
 
I alla olika marknadsstånd kunde man självklart köpa mängder av julsaker. Här lyser julstjärnorna. Bara att titta och välja. Vilken vill du ha?
 
Stadens träd var smyckade av ljusslingor. Tusentals människor trängdes runt Glühwein-försäljarna.
Med en sån där mysig julkänsla inombords kunde vi återvända hem till Sverige och nu hoppas jag det kommer lite snö snart som lyser upp vårt mörker här!
 
 
 
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Vilken härlig triss med riktig julstämning! Faller för mittenbilden med alla julstjärnorna! Skulle vara svårt att bara välja en så jag tar alla!
Ha det gott!

2 Monica o Jacob:

skriven

Bra triss, bild ett blir min favorit så läcker;-)
Ha en bra dag;-)
http://ingemix.bloggplatsen.se/2015/12/08/11229862-tisdagstema/

3 BP:

skriven

Tack för fler bilder från München:-)
Ja, den julmarknaden har då ingenting gemensamt med den vi var på igår på Stortorget. Nästan så man blir lite ledsen med tanke på det väldigt påvra utbudet på hemmaplan här. Tur man har dig och din blogg:-)

Om jag skulle få välja en julstjärna så skulle jag ta den som är svart och turkos. Den ser ut som en vacker fjäril.

4 KajsaLisa:

skriven

Härliga julbilder.

5 cissi:

skriven

Fint trissat!
Jag är lite kluven när det gäller snön! Visst är det vackert, men det är ju kul att kunna fortsätta cykla så länge som möjligt också!
Kram

6 Borgmästaren:

skriven

Jättefina bilder! Julstjärnebilden ger glädje i mörkret så den blir min favvo.

7 Christer:

skriven

Fin triss med stämningsfulla julbilder

8 Åke :

skriven

Läckert att se :) Fin julstämning :)

9 Ingrid:

skriven

Fina bilder, men den med alla stjärnor blir min favorit :)

10 Gemsofmylife:

skriven

Otroligt underbar TRISS på ljus och mörker !!!
Bilden med stjärnorna är fantastisk !!!!
Så härlig julstämning i alla
Kram och Tack för dessa underbara bilder Mia
Sanna

11 Eva:

skriven

Fina bilder med julkänsla! Mittenbilden gillar jag speciellt!

12 Leva-Kerstin:

skriven

Mycket vackra bilder. I synnerhet den med stjärnorna, Lycka till från mig

13 Nett:

skriven

Vackra bilder :) Ljuset i dessa tider är det enda som lyser upp. :)

14 Freja:

skriven

Åhh, vilka härligt glittrande bilder!

15 Helena:

skriven

Så vackra och ljusfyllda bilder. Gnistrande vackert. Vilken härlig upplevelse. Kram

16 Petra:

skriven

Vilken härlig julmarknad. Nån gång ska jag också komma i väg på nån julmarknad i Tyskland.
Ha en fin lördag.
Kram Petra

17 Barbro S:

skriven

Jättefina härligt stämningsfulla ljus/mörkerbilder.

18 HelenTh:

skriven

Väldigt fina, stämningsfulla bilder!! Jag kan också säga att New York är betydligt snyggare i mörker än i dagsljus, åtminstone denna årstid.

19 När Annie fotograferar i Kalifornien:

skriven

Åh, så fint med alla stjärnorna :-D

20 Anni:

skriven

Det ser ut att vara hur underbart som helst! Nästa år vill jag också på tysk julmarknad, det närmaste jag kommit var i Frankfurt - dagen innan de öppnade :-P

Kommentera här: