Skyltsöndag, rik eller fattig

Undrar om det är hit man åker när man behöver fylla på pengapåsen? Tänker alltid på Farbror Joakim i Kalle Anka när vi åker igenom här.
 
Misslyckas man att hitta några pengapåsar får man väl åka hit istället:
Lite dåligt fotat, jag vet, lite speglingar och svårt att läsa, men tyckte den var lite kul. Texten skrevs 1 maj 1893 och sitter i vår Hembygdsgård.
 
Fler som skyltar hittar ni hos BP som håller i trådarna.
 
1 BP:

skriven

Var ligger Penningby? Ska genast bege mig dit. Vilken toppen skylt.

Tvåan är bra den också. Den får mig osökt att tänka på en skylt i en toalett på ett café i Florida, där personalen ombads att tvätta händerna efter ett toabesök. Vet inte varför jag just tänkte på den skylten när jag såg din, men det där med renlighet...

Kommentera här: