Röjarhelg

Ja det är inte så att vi har varit på värsta röjarskivan eller så... Vi har röjt, röjt och åter röjt! Vi har bara gått igenom två förråd, men dessa har vi gått igenom desto grundligare. Slängt massor av prylar som gamla slalomskidor, bord, kakel och klinkers som vi sparat ifall vi skulle få nytta av det... Två stora sopsäckar med hästgrejor samt en sadel som ridklubben kommer och hämtar imorgon. Två stora säckar kläder som ska ner till Röda korset.
 
 
Förutom allt detta är det några säckar som fortfarande står inomhus. Nu förstår man inte riktigt hur det kunde få plats i förråden. För det är ju inte direkt tomt där nu heller... På tisdag åker allt som är kvar till återvinningen, ska bli jätteskönt!
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Så nöjd du måste vara så svårt som det är att komma igång att röja! Varifrån får man alla prylar som samlas i vrårna1

2 Eva Trillian:

skriven

Det är helt otroligt vad man samlar på sig! Skönt att rensa ibland ... tror jag att jag kommer i håg ;)

3 Anne (MacHenry's):

skriven

Ja men visst är det skönt när det är gjort. HÄr har det varit ogjort för länge så det är hög tid att ta itu med det inom kort... suck... :)

4 Ulla Laiho:

skriven

Jag är full av beundran - det är verkligen svårt att göra sig av med en massa 'bra-att-ha-saker'.

5 HelenTh:

skriven

Det är så skönt att röja, man känner sig så nöjd efteråt. Allt som åker iväg gör att man känner sig lättare till sinnet.

6 Åke :

skriven

Vilket röj :) Jag tror bestämt att det är folk som far runt på dagarna när man inte är hemma och ställer av saker ;) Men slänga riktiga grejor!?!?

7 Caroline:

skriven

Värst va duktig ni är att röja, jag är ju en sådan som sparar utifall det kan vara bra att ha vid senare tillfälle...

8 BP:

skriven

Oooops! Vårstädning med andra ord. Du väcker absolut mir/vårt dåliga samvetedär. Jag har hur lätt som helst för att slänga saker (som äräldre än två år), men maken är en klar bromskloss här. Å då bor vi ändå i lägenhet...

Bra jobbat där. Å jag ka tala om för dig att du/ni var inte ensamma om denna sysselsättning den här helgen. Jag har sett hur många bilar med släp som helst som gjorde samma sak igår och idag...

9 kiki freese:

skriven

Ja det är konstigt hur man samlar på sig. Sen när rensning är ett faktum funkar det att slänga saker man tidigare absolut behövde spara, antagligen behövs det för att man ska kunna känna sig trygg i sina beslut.
/Kiki

10 Monica o Jacob:

skriven

Inte helt fel att röja så man får plats för nya saker att spara på;-)

11 cissi:

skriven

Så skönt att få sånt gjort. Och så bra att ni skänker bort det som någon annan kan ha andvändning för! :)

12 Anni:

skriven

Heja heja! Det där är toppenskönt att få gjort, även om det är rätt pestigt när det är som värst.

Jag har också planer på att röja ur förråden. Hann till makens chock med garaget en helg i höstas, men han hann aldrig sortera sina plankor så det som inte skulle bort stoppades tillbaka. Prio ett är att bli klar där - sedan blir det vinden och källaren och ...

13 KajsaLisa:

skriven

Det är inte bara att sitta och kisa mot solen, det innebär jobb också, måste ta tag i mitt däcksbyte.

14 Stare Ström:

skriven

Visst blir man nöjd när man har gått igenom allt som man har samlat på och inser att man kan kasera massor!
svar: Kul idé att ledningen min fågel sitter på är strömförande! Tänkte inte på det!

15 Anita Malta:

skriven

Skulle behöva en riktig röjning även hemma hos mig. När man väl börjar rota finner man en hel del man undrar över varför man ens sparat. Vi vänter med att rensa förrådet tills det är dags att flytta men visst känns det skönt när det väl är gjort.

16 Marit Johansson:

skriven

:) ja man kan röja på olika sätt. Härligt att få undan onödiga ting som bara ligger, det är en härlig känsla efteråt!

Kommentera här: