Lunchdate, middagsbesök och en himla massa sol!

Har inte hunnit blogga på några dagar så jag räknar med fredagen i helgen. Då var jag nämligen på lunchdate med Cissi på Ceciliasdag. Läste hennes blogg på torsdagskvällen och såg att hon skulle vara ledig några dagar. Jag skulle ju jobba i hennes hemort på fredagen så slängde helt spontant iväg en fråga om vi skulle träffas. Och så blev det. Lunch på Hellmanns Café. Alltid gott och trevligt där.
Och väldigt  roligt och trevligt att träffas på riktigt så att säga. Och det finns ju många fler bland er bloggare som bor både där och i närheten så nästa gång kanske vi blir fler :)
 
Hade besök på kvällen. Vi planerar att bygga om vår balkong och behövde lite tips och råd från en vän som är byggare. Så vi bjöd honom och hans fru på mat och fick byggtips. En trevlig kväll som alltid med dem.
 
Lördagen var vi borta hos andra vänner på middag. Lika gott och trevligt då!
Dessutom har det blivit mycket utomhusvistelse i det underbara vårvädret. Ja nästan sommarvärme har det varit idag. Plantering, ridturer, fixat på tomten mm. Och lite jobb också, har förberett lite för morgondagens utbildning.
 
 
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Självklart ska en sådan trevlig fredag ingå i helgen :) En trevlig start på densamma!

2 cissi:

skriven

Det verkar som du haft en trevlig helg och hunnit mycket....och visst har vädret varit helt underbart idag.
Tack för trevlig lunch i fredags.....kram!

3 HelenTh:

skriven

Du ser ut att ha haft en väldigt trevlig helg!! På alla sätt och vis.

4 Beppan:

skriven

En härlig helg på många sätt.
Precis som det ska vara.
Ny vecka startas med laddade batterier...

5 BP:

skriven

Hellmans är juu känd - även i Stockholm kan jag säga. Kul med en irl träff med Cissi. Hon var också väldigt nöjd med träffen lästa jag:-)

6 KajsaLisa:

skriven

Kul med bloggmys och en fin bild.

7 Hanna:

skriven

Låter som en trevlig helg med sköna inslag. Kul med en bloggdejt, vi är ju så många som "bara" ser varandra här på bloggen år ut och år in :-)

Tack för att du kikade in hos mig när jag hade paus, hoppas att jag ska blogga mer regelbundet nu.
Önskar dig en fin vecka!

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Du verkar ha haft en fin helg med mycket mat och trevligt sällskap! Så skönt att den tiden har kommit då det är dags att börja plantera!
Ha det bra!

9 Anni:

skriven

Så mycket du hann med i helgen! Och så kul att få träffa Cissi! Det är alltid roligt att få ett ansikte till en bloggvän.

10 Susanne:

skriven

Låter som en härlig helg =)

11 kiki freese:

skriven

Du är expert på att få till trevliga helger. Härligt.
/Kiki

Kommentera här: