Jordgubbssallad

En smakrik och mättande sallad! Blev bjuden av sonen och jag gillade den mycket!
 
Receptet kommer från denna bok. Boken gillar jag också mycket. Många bra recept och intressant text om vegetarisk mat.
 
Sonen fick boken i födelsedagspresent och eftersom författaren bor här i vår lilla by så fick jag den signerad när jag köpte den av henne. Extra roligt!
 
Ni som vill prova, här kommer receptet:
4 port.
bulgur för 4 pers (vi tog quinoa)
1 liter färska jordgubbar
2 avokado
2 dl rostade nötter (vi tog caschew)
3 dl kokta kikärtor
 
Dressing:
2 msk olivolja
1,5 msk flytande honung
1 msk balsamvinäger
1 tsk senap (hoppade vi över)
1 tsk citronjuice från pressad citron
salt och peppar
 
Servera gärna sparris, halloumi eller svamp till. (Vi valde sparris).
Hoppas ni andra också gillar det om ni provar!
 
Önskar er också en skön valborgskväll! Här blir det lugnt. Lite middag och kanske en sväng för att kolla på brasan. Om de får tända den i stormen.
 
 
 
 
 
 
1 Anita Malta:

skriven

Mums !! Gillar vegetariskt och här ser jag dessutom bara nyttiga och goda ingredienser :-) Hade nog också hoppat över senapen eller haft den brevid som eventuell smaktillsättare om det behövts. Halloumi är supergott fast det egentligen konsigt nog inte smakar något ;-) ...och även sparris är gott om man nu hittar rätt sort. En del brukar vara lite träiga.
Kul att du fick boken signerad. Det gör den extra värdefull och grattis till sonen !!
Ha en riktigt skön Valborghelg Mia. Här blir det ingen brasa men värme, det har vi så det räcker. Kram !!

2 Eva Trillian:

skriven

Alltid kul att ge bort en signerad bok :) Och en smaklig sådan är ju ännu bättre!
Det där ser gott ut! Tack för receptet!

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Boken ser verkligen inbjudande ut! Tack för receptet! Har en son som är vegetarian så jag gillar att få nya idéer om god mat att bjuda på!
Ha det bra!

4 Sophia:

skriven

Ser gott ut, får provas nån gång :) Här har det ösregnat hela dagen men det blev uppehåll lagom till kvällen så vi fick se brasan :)

5 Beate Pytz:

skriven

Vegetariskt gillar jag, men sött och matigt på samma tallrik har jag svårt för. Å bulgur växer bara i munnen på mig. Då tar jag hellre couscous.
Coolt med en signerad kokbok. Fick ju både signatur i kokbok och bild av Glenn Strömberg. Man vårdar signerade böcker ömt kan jag säga;-)
Svar: inga problem att kommentera hos dig från datorn. Värre från mobilen, som nu. Ska bli intressant att se om det funkar...

6 Monica o Jacob:

skriven

Kanske får prova på det ser ju riktigt gott ut;-)

7 Anni:

skriven

Den ska jag prova! Avokado och jordgubbar är en ljuvlig kombo!

8 Helena:

skriven

Så fin receptboken ser ut. Den ska jag komma ihåg. För det låter onekligen gott - jordgubbssallad. :-)

9 Boel:

skriven

Gud vad gott det låter :D

10 Emilia Åkerberg:

skriven

Åh va gott!

11 Elina:

skriven

Spännande!

12 Amanda:

skriven

Mums vad gott :D

13 angelicasvarld.blogg.se:

skriven

MEn så smarrigt! Jag har ofta jordgubbar i sallad å det är så gott!

14 Annette:

skriven

Den kokboken blir nästa bok jag köper. Jag har mängder med kokböcker, men den här verkar ha ett spännande och bra upplägg.

Kommentera här: