Sommarhelg med höstmys

Varmt, soligt och skönt denna helg. Men i mitt vardagsrum har det blivit höst. Har bytt gardiner, ljuslyktor, kuddar, matta. Och nu kan man ju tända ljus på kvällarna, så mysigt!
Gick ut en sväng i skogen för att leta mönster till trissen. Letade efter svamp på samma gång. Nog bäst att låta bli att äta denna döskallesvamp :)
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Så flitig du har varit och höstrustat vardagsrummet! Skönt att sitta och mysa med tända ljus när det mörknar om kvällarna!
Ha det bra!

2 Lotta:

skriven

Mycket höstkänsla i din bild!

3 Eva Trillian:

skriven

Lite skönt att måna om sitt hus inför hösten och göra ombonat! :)

4 HelenTh:

skriven

Vad mysigt det låter, att få mysa in hösten känns härligt!

5 BP:

skriven

Visst var den här helgen rena drömmen. Det är INTE höst än säger jag. Inga höstinslag alls här tycker jag. Inte ens i skogen, där jag befann mig faktiskt idag. Surprise, surprise. Såg inte ens en dödskalle eller flugsvamp...

Svar: Vem vet - det var kanske du som höll HLR utbildning på mitt jobb ifjol. Deltog inte, då jag redan gjort den tidigare. Om den ska göras en gång till så tänker jag på dig såklart.

Svar: Det var tyvärr inte jag som höll utb för er förra gången, startade min firma för precis ett år sen och körde igång i januari i år, Kommer gärna nästa gång :) Man ska ju köra en gång om året enligt Svenska rådet för hjärt- och lungräddning!
Mia Ahlstrand

6 Beppan:

skriven

Plocka svamp - det bästa med hösten tycker jag. Mörkret och kylan får lov att vara för min del.

7 Lottisen:

skriven

Visst är det mysigt att "hösta" inomhus, känns som rätt tid för att byta lite färger och förbereda för för mörka vintriga myskvällar!

8 Em:

skriven

Vad mysigt och roligt att ändra om lite, det gör väldigt mycket nu när höstmörkret smyger sig på! Kram

9 KajsaLisa:

skriven

Ser ut att vara en sopp så den är nog ofarlig, fast med dödskallesvampar vet man ju aldrig :)

10 Monica o Jacob:

skriven

Plockar bara kantareller man kan aldrig vara nog försiktig:-)
Ha det bra

11 Stare Ström:

skriven

Väldigt bra när svamparna själva talar om att de inte ska ätas!

12 Sophia:

skriven

Det är de jag gillar med hösten, att få sitta inne med tända ljus och mysa under en gossig filt :)Fin bild, vilken rolig svamp!

13 Anonym:

skriven

Bra att slå två flugor i en smäll. Finfina bilder fick du till på köpet.

14 Malys Krok:

skriven

Huff ja, en må virkelig være sikker på hva en spiser og denne er nok best å bare ta bilde av. DET passet det godt til! Koselig med høst inne også. -Margit-

15 Anni:

skriven

Varför skynda till hösten, än är det sommar kvar! I mitten av oktober kan det får bli höst, det tycker jag är ok.
Men jag skulle gärna ta en tur ut i en bra svampskog och inte plocka all min svamp på torget ...

16 Herr Nilssons Fru :

skriven

Den svampen såg inte så lockande ut. för min del får alla svampar stå kvar i skogen. Jag ser till så de som säljer svamp överlever :)
Vi har fortfarande sommar - hösten kan vänta lite ännu.
Kramiz

17 Anonym:

skriven

SV: Detsamma :) Åh tusen tack, vad glad jag blir!

18 kiki freese:

skriven

Döskallesvamp låter som en farlig sort, kalle johan är min favorit.:-)
/Kiki

19 Freja:

skriven

Ja, den ser verkligen ut att varna för sig själv...

20 Caroline:

skriven

Ja denna såg inte så ätbar ut ;)

21 Scaniatjejen:

skriven

Coolt mönstrad svamp! Så härligt att göra höst inne, tända ljus och krypa upp i soffan. Jag har inte ens börjat med gardin- och dukbyten men det blir nog någon dag det med.=)

Kommentera här: