Lider med andra...

Det är svårt att vara glad när någon i ens närhet är ledsen. De senaste två veckorna har en av hästarna i stallet varit dålig. Idag togs han bort. Normalt kommer aldrig min häst när jag ropar på henne när jag hämtar henne i hagen. Hon är världens största matvrak och försöker hinna äta så mycket hon bara kan innan jag kommer fram och hämtar henne. Idag kom hon nästan springande... Efter ridturen stannade jag en extra lång stund i stallet och höll henne och lilla shettisen sällskap. När jag gick till bilen gnäggade hon två gånger efter mig, det har aldrig hänt förut. Det skar ända in i hjärtat. Tänk vad hon undrar var hennes kompis är?? Vad hon saknar honom. Det fick mig att tänka på Fablernas värld: Där kan man läsa hur allting ä, Hur det står till med både folk och fä, Här står vad djuren gör och tänker, Djur har också männskors känslor... Såklart de har känslor! Lider med min häst!
Lider också med Jessica, hon som har haft hästen i 10 år. De blir ju som en familjemedlem...
 
Så lider jag med min kusin, hon förlorade sin syster häromdagen. För ett år sen blev hon friskförklarad från sin cancer, men när den kom tillbaka i somras gick det väldigt fort. Den satte sig på både lever, njure och lungor. 54 år var hon, tre barn och man lämnade hon efter sig. Så orättvist. En riktig skitsjukdom! Just för tillfället mår mamma och syster ganska bra. Mamma slipper cellgifter, cancern har inte spritt sig så det räcker med strålning. Alltid något positivt mitt i eländet.
 
 
 
 
 
1 Freja:

skriven

Så mycket sorgligt runt dig nu, jag sänder varma tankar till de sjuka, de anhöriga, till hästägare och hästvänner. Visst har djuren känslor!

Svar: Tack gulliga du!
Mia Ahlstrand

2 BP:

skriven

Har nog inte gett dig en kram förut, men idag får du en. En styrkekram, en lång och hård sådan. Den behöver du verkligen.

PS. Å Mr. C. Om jag kunde mörda cancer så skulle jag göra det, med hela min själ. HATAR cancer. För drygt två år sedan gick min bästa vän bort - 45 år gammal. Livet är inte rättvist, tyvärr. Ds.

Svar: Stort tack för kramen! Tråkigt med din bästa vän, livet är verkligen inte rättvist. Kram tillbaka!
Mia Ahlstrand

3 Eva Trillian:

skriven

Så mycket sorg. Sänder dig varma tankar och önskar det fanns en magisk lösning på allt som gör ont.
Cancer är verkligen skit - kan inte annat än hålla med om slogan; Fuck cancer!
Sv: Tack!
Så bra att du frågade - blir glad över ditt mod. Ditt och den deprimerades mod! Det är absolut bättre att fråga för mycket än för lite!
Kram

Svar: Tack! Ja det är ju så livet är, upp och ner hela tiden. Bara att kämpa på!
Mia Ahlstrand

4 Kerstins foto:

skriven

Nej men så tråkigt. Så mycket på en gång också. Självklart sörjer djuren också. De saknar sin kompis som hängt med i många år. Cancer ska vi inte ens börja prata om, fy vad jag hatar den sjukdomen. Den ryckte bort min mamma för snart två år sedan. En och en halv vecka efter diagnos var hon borta. Det vänder fort i livet vi har, det gäller att ta vara på varje minut.
Må så gott.

Svar: Tack för dina ord! Så tråkigt med din mamma och vad jobbigt för er anhöriga att det gick så fort.
Mia Ahlstrand

5 Marit Johansson:

skriven

Så tråkigt att läsa om allt elände. Själv är jag så känslig att jag började gråta när jag läste.. sjukdomar är skit. Förstår att du blir påverkad, det är så orättvist livet ibland. Kram!

Svar: Det var ju inte meningen att du också skulle bli ledsen... Ja cancer är skit! Nu botar de ju fler och fler och jag kan bara hålla tummarna för mamma och syster. Mamma har redan blivit frisk från cancer en gång för många år sen och även pappa är friskförklarad efter cancer, så det finns hopp! Kram
Mia Ahlstrand

6 Scaniatjejen:

skriven

Så hemskt både med hästen och din kusin! Känner med er i sorgen och är samtidigt glad att det verkar gå bra för din mamma och syster.

Svar: Tack för din omtanke! Kram
Mia Ahlstrand

7 Paula i pörtet:

skriven

Men så tråkiga nyheter du förmedlar. Så tragiskt och sorgligt, o så kommer allt med en gång.
Visst känner djuren saknad, det är jag övertygad om. Precis som hundar, minns när jag mist en av två hundar, har hänt ett par gånger, att inte kunna förklara för den som är kvar vad som hänt och varför och se hur den ensamma stackaren sitter vid dörren och väntar eller springer in i sängkammaren för att hämta sin kompis.
Varma kramar

Svar: Tack! ja det blev lite mycket på en gång.. Till på köpet förlorade en av mina bäst vänner sin farmor häromdagen. Men lite mer naturligt när äldre människor dör. Förstår precis hur ledsna dina hundar känner sig!
Mia Ahlstrand

8 Nett:

skriven

Usch då, denna cancer, ser den mycket i mitt arbete och den är inte nådig. Så tragiskt, och allra mest när de drabbar de yngre.

Svar: Ja det känns så orättvist...
Mia Ahlstrand

9 Anni:

skriven

Men vilket sorgligt inlägg. Så mycket smärta! Nog är det förunderligt vad djur kan förstå och förmedla om man bara lyssnar.
Och så den där förskräckliga cancern. Hoppas att allt går rätt väg, trots allt är det ju många som tillfrisknar. Båda mina föräldrar, min svåger och svägerska har gjort det - även om svägerskan fick en andra omgång också. Hu.
En stor varm kram!

Svar: Tack! Ja det är en hemsk sjukdom. Mamma har haft cancer förut och blivit frisk och även pappa har blivit frisk så vi håller tummarna att det går bra denna gång också. Mammas är ganska lindrig men syrrans är 49% återfallsrisk på. Skönt att det gick bra för din familj! Kram
Mia Ahlstrand

Kommentera här: