Helg i Mariestad

Hade mina föräldrar här på middag i fredags. Efter skogspromenaden var förrätten given: svamp! Finns ju hur mycket som helst i skogen nu. Ja själv äter jag ju inte svamp, men de andra blev glada.
Sen kollade vi på bilder från Sydamerika, kul att minnas tillbaka och berätta för mina föräldrar.
 
Lördagen åkte vi ner till Mariestad till mannens släktingar. Hans mammas kusin med fru bor där och även hans syssling och hennes familj.
Hemma hos hans syssling. De har jordbruk och massa får.
 
Nere vid Värnens strand hemma hos hans mammas kusin.
 
Höst även i Mariestad.
 
Minigolfbana och domkyrkan i bakgrunden.
 
När vi kom hem i eftermiddags blev det förstås en tur med hästen och sen ett par nya påsar svamp :) Kan inte låta bli att plocka...och mannen blir glad. Mina föräldrar fick med sig hem i fredags också. Vi har fått så mycket svamp av dem genom åren så nu är det pay-back-time :)
 
 
 
1 HelenTh:

skriven

Det ser väldigt fint ut i Mariestad, vackra färger så här års också.

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Full aktivitet hela helgen! Härliga höstbilder från Mariestad! Lika höstlikt där som här!
Ha det bra!

3 susannesblogg:

skriven

Snygga bilder!

4 Freja:

skriven

Härlig höst i din helg!

5 Beppan:

skriven

Så härligt med svamp - ännu!!
Här har svamparna gett upp för i år.
Fina bilder från din helg!

6 Eva Trillian:

skriven

Trevligaste typ av payback jag hört talas om, någonsinn :)

7 Lotta:

skriven

Låter som en mycket lyckad helg och dina höstbilder är så vackra! /Lotta

8 Hanna:

skriven

Det syns verkligen att hösten börjar peaka nu, det är så vackert med alla höstlöv på marken, fast tråkigt med de nakna trädgrenarna. Fina bilder från Mariestad, en stad jag faktiskt aldrig undersökt något närmare.

Tack för din fina kommentar hos mig. Nu har jag startat upp en ny blogg och en egen domän, kändes som om jag behövde en nystart. Kika gärna in och titta hur det ser ut. Ha det gott :-)

9 Lottisen:

skriven

Härliga höstilder! Sà gott med svamp, själv vàgar jag inte plocka för jag den enda sorten jag känner igen är kantarell..

10 Anitas Malta:

skriven

Härliga höstbilder så långt ifrån hur det ser ut här på ön !! Tänk att det finns så mycket svamp i skogarna. Hoppas det finns några kvar till nästa helg då maken och jag reser till Stockholm. Längtar efter lite "äkta höstkänsla".
Låter som du haft en skön helg med dina föräldrar på besök och minnen från resan att berätta. En tur med hästen låter helt underbart. Ha en skön fortsatt vecka Mia !

11 Life of Johanna:

skriven

Så vackra bilder och skönt och höra någon mer än jag inte äter svamp :)

Javisst var plånboken häftig :)

12 Scaniatjejen:

skriven

Så fint det ser ut där! Jag har varit i Mariestad ett antal gånger i jobbet men de där ställena fick jag inte se.=)

13 BP:

skriven

Men visst är det konstigt - i Norrköpingstrakten och i Norrland finns det knapp någon svamp har jag läst på olika bloggar. Å här i stor-Stockholm finns det hur mycket som helst. Jag älskar svamp, medan maken äter på sin höjd champinjoner inköpta på ICA.
I år fanns det t o m färsk Carl-Johan i affärerna, vilket jag aldrig sett förut.

14 Sophia:

skriven

Ser ut att ha varit en härlig helg!

15 Caroline:

skriven

Va fint de verkar bo!
Det är sådana bilder som får en att längta till ett större hus...

16 Kerstins foto:

skriven

Ingen dålig helg för er. Jag är som du, gillar inte svamp men det är riktigt kul att dra till skogs och gå på skattjakt. :)

17 KajsaLisa:

skriven

Småstadshöst verkligen, fina bilder.

18 Anni:

skriven

Men oj, så fint de bor! Makalöst läckra bilder. Och så svamp. Jag älskar svamp, men kommer inte ut i skogen alls :-(

19 Stare Ström:

skriven

Så vackert det var i Mariestad!

20 Monica o Jacob:

skriven

Härliga höstbilder, undrar om det finns några kantareller på vårt ställe får åka och titta.
Ha det bra

Kommentera här: