50-årskalas på Rivieran

Idag när det regnat från morgon till kväll passar det bra att kolla på bilderna från senaste resan. Ett besök i min mans kusins hus nere på franska rivieran. Tredje besöket för mig och fjärde för mannen så det var nästan en liten komma-hem-känsla. När hans moster dog för några år sen valde sonen och systerdottern att behålla huset, som de nu hyr ut. På sommaren är det fullbokat nästan hela tiden, men så här på höstkanten är det mest ledigt.
Hus med 11 sovplatser, trädgård. grill etc.
 
Förutom hela vår familj var mannens syster med samt hennes ena son och hennes pojkvän.
 
Anledningen till resan var att fira mannens 50-årsdag! Av barnen fick han biljetter till EM-kvalmatchen på torsdag.
 
Av mig fick han en whisky, en flaska Glenfarclas från 1964, lika gammal som han själv. Vågade inte ta med hela flaskan utan bara ett litet smakprov. Och gissa om den var god!
 
Förutom bad och sol blev det lite utflykter och promenader längs havet.
 
Många fina fiskebyar och bergsbyar att besöka.
 
Vackra solnedgångar!
 
Samt fantastisk vandring uppe i bergen.
 
Underbar utsikt!
 
Lite läskigt högt här uppe måste jag erkänna...
 
 
 
1 kiki freese:

skriven

Perfekt resa. Ser hur mysigt ut som helst.
/Kiki

2 Bp:

skriven

Jo tack du! Säg till när ni åker ned nästa gång och behöver en bagagebärare. Vilka bilder, ja vilken fantastisk utsikt. Var någonstans på rivieran ligger huset?

Gillar barnens present till din man! Smart!

Svar: Huset ligger i St Raphael, mellan St Tropez och Nice. Tyvärr dröjer det länge till ny semester nu för mannen byter jobb i november.
Ja jag gillar också barnens present och håller tummarna att Zlatan blir frisk till imorgon! Ha det bra!
Mia Ahlstrand

3 Eva Trillian:

skriven

Perfekt avslutningsbild :) On top of the world! Det måste ju födelsedagsfiraren ha känt sig vara hela veckan :)

4 Life of Johanna:

skriven

Så härliga bilder, verkligen skönt och titta på en regnig dag som denna

5 Herr Nilssons Fru:

skriven

Who vilken härlig plats o vilka fina bilder. Ett hus där vore inte dumt, att hyra ut ger ju ett bra tillskott till pensionen för ägaren så kan de bo o leva där själva jämt sedan. Härligt.(ja alltså de kanske de inte alls tänkt..hihi

Kramiz

6 Anette, Mitt hörn av världen:

skriven

Ser härligt ut! Själv tillbringade jag min stora dag i Rom - den staden har jag alltid velat åka till och jag återvänder gärna! /Anette

7 Scaniatjejen:

skriven

Så härligt det ser ut och vilka fina bilder! Den på solnedgången är helt underbar!

8 Mamma Mindy:

skriven

Så fina semester bilder..Ha en fin onsdag.

9 Caroline:

skriven

Vilket fint hus och vilken möjlighet att få hyra det :)

10 Anni:

skriven

Vilket toppenställe - tänk att ha tillgång till något sådant! Och september måste vara en perfekt tid där!
Gissar att maken din trivdes på matchen igår, det blev ju riktigt bra publikstämning vad jag hörde.

11 Marit Johansson:

skriven

Vilken perfekt resa att göra nu i höstrusket, ni verkar ha haft det toppen. Min man fyllde också 50 år i somras.

Kommentera här: