Ytterligare en helg tillända

Tiden rusar på som vanligt. Ytterligare en helg börjar närma sig sitt slut. En bra helg. På lördagen var vi hemma hos ett par vänner på middag. Innan middagen höll jag en vinprovning, vi körde italienska viner rakt igenom.
 
 
Idag har jag varit hos pappa och grattat på Fars Dag. Under ridturen tidigare idag hittade jag lite svamp som fick bli en del av presenten.
 
Nu ska jag ta mig en kopp te och kika runt på andras helger.
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Helgen försvinner fort och så börjar en ny vecka igen! Kul med vinprovning, jag ska hålla en femte december!
Ha det bra!

2 HelenTh:

skriven

Det låter som en riktigt bra helg!! Härligt!

3 Anonym:

skriven

Fina helghändelser! :)

4 Anonym:

skriven

Du verkar vara duktig när det gäller vin. Att känna den rätta smaken ända från Italien ;-) En jättefin och stämmningsfull bild på bord, glas och korkar.

...och din pappa kan väl inte annat än att älska sin fina dotter. Nyplockad svamp, god mörk choklad och närhet. Vad kan man mer begära.

5 Anitas Malta:

skriven

...skrev Anita som inte vill vara anonym :-)

6 Beppan:

skriven

Inte olikt min helg det där! Alltid intressant med vinprovning. Svamp och lyxig choklad var ju en perfekt farsdagspresent. Kan tänka mig att han blev glad!
Gigondas är en av mina favoritbyar i området. Tyvärr länge sedan jag hittade ett riktigt bra vin därifrån här på hemmaplan, så jag blev glatt överraskad!

7 Kristallina:

skriven

Vilken fin helg. Kan knappast bli bättre. Gillar dina helgbilder mycket.

8 BP:

skriven

Rött vin är iget för mig, får migrän av det - tyvärr. Äter inte choklad heller (ja, jag vet att jag är tråkig), men kantarellerna och trattisarna tar jag med glädje :-)

9 Pumita:

skriven

Jag har också (som BP) lite svårt för rödvin. Inga problem med smaken men ofta huvudvärk och det beror inte på mängden. ;) Men chokladen och svampen skulle jag inte tacka nej till.

10 Monica o Jacob:

skriven

Vilken härlig helg, svamp i november nice och en perfekt farsdags present;-)
Ha en skön måndag

11 juanna:

skriven

Vinprovningen ser stämningsfull ut och att få svamp i november till middagsmaten är verkligen en gåva!

12 Anne-Marii:

skriven

Eg ser du har hatt ei flott helg !
Nydeleg bilde av sopp !

Fin ny veke

13 Stare Ström:

skriven

Vilken fin presentkorg!

14 Sophia:

skriven

Fin presentkorg :) Låter som en bra och mysig helg! Ja han blev allt glad för fikat och barnen tyckte det var kul att få baka både till sin pappa och morfar :)
Trevlig måndag!

15 Anni:

skriven

Vin, svamp och choklad! Vilken superhelg - kan du göra om det nästa helg så kommer jag ;-)

16 cissi:

skriven

Förstår att du tycker din helg varit bra! Vinprovningen hade jag gärna deltagit på....ser så mysigt ut!

17 Caroline:

skriven

Va fin presenten vart!
Vinprovningen lät intressant :)

18 Marit Johansson:

skriven

Vilken toppenfin present!

19 Nett:

skriven

Vilken härlig helg :) Vin kan jag vara utan men allt annat ser så gott ut :)

Kommentera här: