Triss i skyltar

Som ni ser var det inte så dyrt att köpa sig en öl på stranden i Brasilien. Man får visserligen gångra med tre för att få fram vad det kostar i Sverige men 7,50 för en kall öl i 35 graders värme är helt ok!
 
Inkahuset. Här levde kungen och drottningen i Machu Picchu i Peru.
 
Det här var enda skylten till flygplatsen i Puerto Jemenez i Costa Rica. Så var det en väldigt liten flygplats också. Det var då vi åkte det 12-sitsiga planet. Och flygplatsen ligger granne med en kyrkogård!
 
 
 
 
1 Anna-Karin:

skriven

Härliga bilder från Brasilien. Rackarns billigt för en öl, fast det där coco gel lät mer spännande :).

2 Monica o Jacob:

skriven

Härligt varierade skyltar, priset på öl gör vi tummen upp för:-)
Ha en skön första advent

3 cissi:

skriven

Spännande skyltar från främmande land! Och ännu lite mer "spännande" att ha kyrkogården nära flyplatsen!
Ha en trevlig fortsättning på dagen!

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Härliga skyltar från Brasilien! Är ingen öldrickare men för den lilla pengen och i den värmen tvekar jag inte en sekund att släcka törsten med öl!
Trevlig helg!

5 Eva Trillian:

skriven

Kul samling skyltar :) Semesterkänsla!

6 Oliver:

skriven

Hyfsat ölpris! Och inför en resa från den där flygplatsen skulle jag nog klämt ett par tre!

7 BP:

skriven

Helt ok pris på en öl. Å du får nog gångra med fem (minst) åtminstone i huvudstaden;-)
Å än en gång tycker jag att ni var väldigt modiga att flyga med ett sådant litet flygplan. Åt andra sidan - om ni hade störtat - hade ni ju haft nära till - just det - andra sidan liksom;-)

8 Aina:

skriven

En fin triss till temat! Sådana skyltar hittar man inte i min hemstad :)

9 Freja:

skriven

Den sista skylten är fantastisk! Jag vet inte om jag vågat flyga därifrån... Men det fanns väl inga alternativ...

Svar: Vi flög dit, men tog bussen därifrån!
Mia Ahlstrand

10 Spanaren:

skriven

Kul med informativ text till fina trissar *tack*
Roligt med din humor också ... skrattar gott/ kram

11 Caroline:

skriven

Det var sig en billig öl :)

12 Anneli - A'la Foto:

skriven

Japp här var det skyltar också! Bra tolkat!

Jag önskar en skön första Advent!

13 Linnéa:

skriven

En kall öl i värmen sitter nog bra, men skulle jag flyga i det lilla planet bredvid kyrkogården skulle jag nog som Oliver ta 3. Vilken spännande resa du gjort. Så lång från vårt november gråa land.

14 Anni:

skriven

Flygplatsskylten inger inte direkt något förtroende. Tur att jag vet att du överlevde färden!

15 Anitas Malta:

skriven

Nu ser jag visserligen inte första skylten men kan föreställa mig skylten om reklam för iskall öl i 35 graders värme ;-)
Casa del Inka-skylten däremot syns tydligt och den är jättefin. Den sista med anvisning till aeropoerto känns ända in i hjärtegropen. Hoppas och längtar efter att få besöka Costa Rica igen ;-)

16 Anitas Malta:

skriven

...och samtidigt som jag klickar på "skicka" dyker plötsligt öl-skylten upp ! Den ser inte exakt ut som i min fantasi men nästan ;-)

17 Sophia:

skriven

Kul med skyltar från andra länder. Och det priset är ju helt okej för en öl :)

Kommentera här: