Ledsen

Ända gången jag kände mig ledsen under vår fantastiska resa var i La Paz. Det var så jobbigt att se fattigdomen och alla gamla tanter som satt ute och försökte sälja något, från morgon till kväll i kylan.
 
Om jag skulle känna mig lite ledsen här hemma, är det bara att leka lite med katterna, så blir jag genast glad igen :)
 
Ledsen är det som gäller hos Tisdagstema idag.
 
1 Meta:

skriven

Det är ju tur att det finns saker som kan skänka glädje
Ha en fin kväll
Kram Meta

2 Gunvor:

skriven

Visst blir man glad när man har en katt att leka med!

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Visst är det svårt att se all fattigdom som finns i världen! Stackars gummor som sitter där och hoppas få in lite pengar.
Vi har det bra! Och du har det ju toppenbra som har en katt att gosa med!
Ha en skön kväll!

4 BP:

skriven

Förstår dig. Å vet du vad din bild med kvinnorna från La Paz påminner mig om?! Jo, tiggarna i Stockholm.
Åsså gillar jag kattsvansen under trasmattan. Vi har faktiskt en snarlik matta i hallen. Byt bara ut den blåa färgen mot beige så;-)

5 Marit Johansson:

skriven

Ja det är tragiskt att se fattigdom på nära håll... man skulle vilja hjälpa allihopa!

6 Paula i pörtet:

skriven

Usch ja, det är så mycket fattigdom i världen, och med den nya tekniken och med möjligheterna till flera och långväga resor så får vi på ett helt annat sätt ta del av detta än man förut gjorde. Bilder på svältande barn såg man ju redan som barn, men nu visas allt så mycket mera konkret. Man känner sig rätt liten och maktlös många gånger, och nu har vi tiggare även här i vår lilla stad.
Kramen

7 Herr Nilssons Fru :

skriven

uch ja fattigdom och elände är jobbigt att se. man önskar man kunde hjälpa alla men de kan man ju inte.
Kramiz

8 KajsaLisa:

skriven

Ett tips, plåta dom istället och betala en slant, har gjort det själv flera gånger

Svar: Ett bra tips!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: