Alla Helgona

En helg vi tänker extra mycket på de som tyvärr har lämnat oss. Kyrkogårdarna är så vackra denna helg med alla ljus som lyser upp i mörkret. Svenska Kyrkan gav oss i år möjlighet att tända ett virituellt ljus via internet, en toppenidé för alla som inte har möjlighet att ta sig till kyrkogården. Fick lära mig det av Eva som jobbar för kyrkan och bloggar här.
Jag och en väninna gick en liten runda på fredagskvällen och tittade på pumpautställningen i parken. Vi kom lite tidigt så de hade inte hunnit ställa ut alla inlämnade bidrag först när vi kom.
 
Tog en extra promenad och när vi kom tillbaka var alla pumpor utställda och lyste så fint i parken.
Den här pumpa-spindeln tycker jag var häftig!
 
Min Canon har blivit glapp i batteriet, så bara mobilbilder just nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den, måste se om jag hittar någonstans där jag kan lämna in den.
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Pumpautställning låter jättetrevligt! Pumpa-spindeln ser riktigt cool ut! Har knappast varit utanför dörren i vårt trista gråväder men det blev ändå en liten stund på boulebanan nu på eftermiddagen.
Ha det bra!

2 Eva Trillian:

skriven

Pumpautställning :) Vilken rolig idé! Den hade jag gärna tittat på!
Tråkigt med kameran. Hoppas det går att fixa - en fotoaffär borde kunna hjälpa dig?
Önskar dig en bra start på den nya veckan!

3 Freja:

skriven

Jag använde mig av kyrkans ljuständning eftersom jag är ensam hemma och utan bil, mycket fin idé!

4 Sophia:

skriven

Synd jag inte visste om det där med virtuell ljuständning, har långt till mina nära och käras gravar. Men jag sände dom en tanke! Fina pumpor också :)

5 HelenTh:

skriven

Kul ide med pumpautställning! Det är roligt att se hur kreativa många människor är.

6 Hanna:

skriven

Fint med alla ljusen och visst är det en fridfull helg där vi får extra utrymme att minnas. Tråkigt med kameran, men nånstans borde det ju finnas nån form av service på den, lycka till. Ha en skön vecka!

7 Monica o Jacob:

skriven

Fina bilder, åker runt 18 mil för att tända ljus kommer att göra det så länge vi orkar:-)
Ha det bra

8 Bp:

skriven

Visst är det något speciellt med alla tända ljus på kyrkogårdar under Allhelgonahelgen. Vackert och väldigt stämningsfullt.
Å den där pumpautställningen bara älskar jag. En pumpaspindel - riktigt coolt!

9 cissi:

skriven

Vad skoj med en utställning full av pumpor, i många olika skepnader ser det ut som.
Hoppas det ordnar sej med din kamera!

10 Scaniatjejen:

skriven

Så kul med en pumpautställning! Hoppas du får ordning på din kamera, inte kul att vara utan!

11 Anitas Malta:

skriven

Låter som en väldigt bra idé att kunna tända virituellt ljus via internet !! Här på ön finns ingen gravplats för mig att gå till. Mamma gick bort för drygt två år sen men valde minneslund istället för gravplats. Verkar bli allt vanligare då de som går bort ofta tänker att anhöriga ska slippa sköta om gravplatsen. En god tanke men för många kan det nog kännas bra att tända ett ljus och vara "nära".
Läckra bilder från pumpautställningen !! ...sen hoppas jag förstås att det ordnar sig med din kamera :-)

12 KajsaLisa:

skriven

Pumpaspindeln var grym :)

Kommentera här: