Två premiärer på en o samma dag

Ända sedan vi flyttade in i huset 1993 har min man skött gräsklippningen. Ju äldre gräsklipparen blev ju mer silvertejp lagade han den med. Och ingen annan fick använda den... Men nu har vi en ny, eller bättre begagnad, gräsklippare och idag passade jag på att klippa gräset eftersom det faktiskt inte regnade på några timmar. Lite tungt att dra den där gräsmattan lutar men annars ganska fridfullt o skönt.
 
Ett annat område som är mannens är dammsugningen. Ja självklart har jag dammsugit ett antal gånger, men normalt står han för det och jag sköter tvätt, strykning etc. Dagarna innan han åkte till Kina köpte vi en ny dammsugare och den invigde jag idag! Inte lika roligt som att klippa gräs men skönt när det är klart. Och lite extra kul när den var helt ny.
Så efter gräsklippning, dammsugning och crosstrainern konstaterade jag att hästen får vila idag. Det blev hon säkert bara glad över. Finns ju så mycket gott gräs i hagen nu :)
 
 
 
1 Freja:

skriven

Här får mannen (och barnen) sköta både gräsklippare och dammsugare, jag tar hand om mer tysta sysslor...

Svar: Helt rätt av dig :)
Mia Ahlstrand

2 Life of Johanna:

skriven

Inte illa pinkat av dig. bra jobbat! :)

Ja att festen gick så bra förvånade mig lite, brukar alltid hända något som pajar det tycker jag... :)

Svar: :)
Mia Ahlstrand

3 Nett:

skriven

Hemma slipper jag att klippa gräs, fast jag kan sakna det. Doften är ju bara så underbar!

Svar: Ja håller med, nyklippt gräs doftar underbart!
Mia Ahlstrand

4 BP:

skriven

Ja ni gillar då rött i er familj kan man säga;-)

Svar: Haha, jag gillar inte alls rött! Har ganska svårt för det t.o.m. Men min man älskar det och eftersom det är hans leksaker så får han bestämma färg ;)
Mia Ahlstrand

5 Scaniatjejen:

skriven

Hos oss är det min sambo som sköter gräsklippningen och gräsmatteskötsel i allmänhet, jag koncentrerar mig på rabatterna.=) Dammsugningen är oftast mitt jobb, då diskar mannen istället vilket är alldeles utmärkt.=)

Svar: Visst är det bra när man kan dela på sysslorna .)
Mia Ahlstrand

6 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Härligt med gratis vardagsmotion. Klippa gräset kan faktiskt vara väldigt rogivande ;-)

Svar: Ja och extra härligt när man är klar :)
Mia Ahlstrand

7 Herr Nilssons Fru:

skriven

Klippa gräs, ja de e rogivande o dammsugning är väl kul, framför allt med ny dammsugare, jag har en liknande gillar rött men en rosa hade varit läckrare.
Vårt gräs är jättelångt nu, ser knappt ut :) men de gör inget, de finns så mycket annat kul att göra än att klippa gräs just nu :)
Kramiz o go helg

Svar: Ja det gäller att prioritera alla sysslor. Och ibland måste ju nöje gå före nytta :)
Mia Ahlstrand

8 Caroline:

skriven

Kan faktiskt inte säga om det känns fridfullt och skönt att klippa gräset, eftersom det är sambons arbete hemma här.
Däremot så dammsuger jag oftast, det kan vara rätt rogivande det också eftersom det blir fint sedan.

Ha en fin kväll!

Svar: Bra när man hjälps åt med de olika sysslorna! Ja visst är det skönt när man är klar! Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: