Teknikens under

Bokföringen var min största fasa när jag startade firma. Kändes hur tungt som helst. Debet o kredit - vad är vad?? Skaffade bokföringsprogrammet speedledger som är kopplat till alla transaktioner som sker på kontot. Helt suveränt! I princip behöver man bara gå in och trycka OK och sen är verifikationen klar. Den fyller själv i debet o kredit, moms etc. Om jag får kontant betalt för något får jag lov att göra en manuell bokföring, vilket jag har lärt mig nu!
 
Dessutom har jag skaffat iZettle. Ännu en helt suverän uppfinning! Då kan jag ta betalt med kort genom en liten dosa som känner av en app i telefonen via bluetooht. Dagen efter finns pengarna (minus 2,75% som avgiften är) på kontot och går direkt till bokföringen.
Vilken tur att dagens teknik finns! Underlättar så otroligt mycket! Det är t.o.m. roligt att bokföra nu :)
1 Life of Johanna:

skriven

Perfekt ju :)

Svar: Helt suveränt!
Mia Ahlstrand

2 Nett:

skriven

Toppen när det är så smidigt :)

Svar: Ja verkligen!
Mia Ahlstrand

3 Bp:

skriven

En ren mardröm, ungefär som programmet Excel...
Toppen att du hittat program som gör jobbet åt dig.

Svar: Ja känns som en stor sten fallit från bröstet :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: