Kosläpp och konstrunda

Igår var det ett 20-tal bondgårdar och konstnärer som öppnade upp sina gårdar och hem. Det var kosläpp på flera håll. Fika, tipspromenad, keramik, tavlor, statyer mm. Min man är fortfarande i Kina så jag o en väninna åkte runt i ett antal timmar. Små små grusvägar o massor av skog. Det resulterade i att vi var nästan lite vilse en stund... men snart visste vi var vi var igen... Roligt hade vi i alla fall!
En gammal ladugård som gjorts om till konsthall. Där gödselstacken var förr har de byggt en stor veranda med utsikt över sjön och där ska de ha sommarcafé. Härligt med initiativrika människor!
Här bjöd de på hembakta bullar. Om man ville kunde man lägga ett bidrag till ortens fotbollsförening vilket vi självklart gjorde.
Så här glad kan man vara över att komma ut i gräset efter en vinter inomhus.
 
 
 
 
Ett litet troll ute i skogen.
Denna hette karriärsstegen. Lite rolig tycker jag.
 
Annars har det mest regnat och det har blivit ett par blöta ridturer och en liten joggingrunda. Nu tar jag plats i soffan o kollar när Mästarnas mästare gör upp i finalen.
 
 
 
 
1 Life of Johanna:

skriven

Kul med en liten utflykt :) Lätt man kör vilse på alla dessa småvägar. Kosläpp är härligt.

Ja, jag har aldrig ägt en orkidé innan så detta ska bli spännande

Svar: Ja en härlig dag!
Vattna den inte för mycket bara!
Mia Ahlstrand

2 Pysselfarmor:

skriven

Ha ha jag var också på kosläpp igår! Dock ingen konstrunda, men det låter som en trevlig kombination. Var finns din kokonstrunda? Ska spana in det till nästa år om det inte är så himlarns långt ifrån Tumba.
Dina kor ser då slankare ut än en del av de jag såg i Uppsala. De hade sådana jättejuver så de kunde knappt göra ett endaste litet skutt. De jag visar på bild idag är kvigor. Kanske dina också är det och det är därför de kan göra sina glädjeskutt.

Svar: Det var första året de slog ihop konstrundan med kosläpp och det blev jättelyckat. Strax utanför Gnesta, kolla denna hemsida: http://kosläppet.se/ Så det är ju inte så långt från Tumba :)
Mia Ahlstrand

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Konstrunda och glada kor på kosläpp! Ni verkar haft en helmysig rundtur! Gillar karriärstegen, den får mig att le igenkännande!
Ha en skön kväll!

Svar: Ja vi hade helmysigt! Tack! Ha en skön kväll du med!
Mia Ahlstrand

4 Eva Trillian:

skriven

Kor och konst :) en kulturell helg!

Svar: Jajamen!
Mia Ahlstrand

5 Siri:

skriven

Söta kor!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

6 Pysselfarmor:

skriven

Men ooo tack för länken!

nej inte gärna här kan du läsa om en geocach som tydligen varit gömd i området. Om du vill ha närmare beskrivning så kan jag skicka den per mail till dig.

http://www.geocaching.com/geocache/GC2TWZ9_skunkkallorna

Svar: Tackar! Det går nog att hitta så här. Hinner inte åka dit i år men kanske till nästa vår. Gäller bara att komma ihåg det då :)
Mia Ahlstrand

7 Pysselfarmor:

skriven

hmm hur stavade jag egentligen till

Järna

Svar: Men jag förstod :)
Mia Ahlstrand

8 Freja:

skriven

Kosläpp och konstrunda, kul kombination!

Svar: Ja det var kul, lite annorlunda KO-mbo :)
Mia Ahlstrand

9 Elisabeth:

skriven

Så härliga foton från kosläpp och konstrunda. Sånt man behöver i gråvädret! Elisabeth

Svar: Tack! Ja skönt när man kan liva upp det hela med lite kultur!
Mia Ahlstrand

10 Maskeradgalningen:

skriven

Jag älskar kosläpp. Tänk att så stora och tunga djur kan skutta så mycket :-)
Fint troll också.

Svar: Ja visst är det härligt att se dem :)
Mia Ahlstrand

11 Stare Ström:

skriven

Verkar ha varit en trevlig utflykt!

Svar: Ja det var det :)
Mia Ahlstrand

12 Lottisen:

skriven

Härliga bilder på de glada korna!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

13 lilalili:

skriven

Vilka glada bilder på glada kossor :)
Karriaärstegen gillar jag också mycket!

Svar: Ja tänk känslan att komma ut efter ett halvår inomhus :)
Mia Ahlstrand

14 Bp:

skriven

Då har vi båda två haft en kulturell helg:-) Å din utställning bjöd på betydligt finare verk än min.
Åsså är det kul att gymnastiklektionen i Bregottfabriken var väl besökt;-)

Svar: Finare eller tråkigare?
Ja det var massor av folk ute på alla aktiviteter, jättekul!
Mia Ahlstrand

15 KajsaLisa:

skriven

Kul att se det på bild, kosläpp verkar blivit en attraktion, dom pratade om det på Radio Stockholm. Nu väntar jag bara på grissläpp och kycklingsläpp så man slipper dåligt samvete när man äter.
Appropå din kommentar hos mig borde jag väl ha lite dåligt samvete över din blöta ridtur.
Kan tipsa dig om Hööks som har en lång ridrock som är en kopia av ridande polisens. Jag har en fast jag inte rider. Jag är ute rätt mycket i vilket väder som helst, fotar, hundpromenader och annat. Den funkar jättebra och borde gå att rida i också eftersom det är en ridrock.
Dom har affärer i Kungens Kurva och på Kungsgatan.

Svar: Det var första officiella kosläppet jag var på. Men eftersom jag haft hästen på bondgård i alla år har jag ju sett glada kossor där :) Du slipper ha dåligt samvete, jag har bra regnkläder, men trodde inte det skulle regna så mycket just då så jag får skylla mig själv :) Hööks finns även i Nyköping där jag brukar handla eftersom jag åker dit betydligt oftare än till Stockholm o Kungens Kurva.
Mia Ahlstrand

16 LarsIngvar:

skriven

Det var många fina bilder du visar. Korna är riktigt häftiga att se på.

Svar: Tack! Ja så kul att se så glada kossor!
Mia Ahlstrand

17 Erik Semlan:

skriven

Vilka fina bilder från kosläppet. Du har fått med flera koskutt. Inget man ser resten av sommaren, då är korna betydligt stillsammare.
Så en massa konst på det, härligt! Att se ny konst berikar, helt klart. Du måste ha blivit berikad minst flera tusen. ;-)

Svar: Tack! Nej sen på sommaren betar de så lugnt o fridfullt. Det var riktigt roligt att se dem :) Och konsten var självklart berikande!
Mia Ahlstrand

18 Marit Johansson:

skriven

Helt underbara bilder på de lyckliga kossorna :)

Svar: Tack! Kul att se så glada kossor!
Mia Ahlstrand

19 Scaniatjejen:

skriven

Älskar bilden på de två lammen, så himla gulliga!

Svar: Ja visst är de söta! Ulliga o gulliga :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: