En social dag

Har inte blivit så mycket jobbande idag. Några timmar på förmidagen. Efter lunch åkte jag till min gamla mormor. Hon bor bara en halvtimme bort med bil så jag får lite dåligt samvete att jag inte hälsar på henne oftare. Idag var första gången jag upplevde att hon är gammal. Första gången hon inte orkade komma och öppna dörren. Hon låg och vilade i sängen när jag kom och orkade inte resa sig. Jag satt på hennes sängkant och vi pratade om ditt o datt. Trots sina 93 år är hon helt klar i huvudet. Älskar att höra henne berätta saker från förr. Efter någon halvtimme kom personalen på äldreboendet in och lindade hennes fot som hon fått en spricka i. Helt plötsligt blev hon riktigt pigg, orkade sitta upp resten av besöket och vi fikade och prade mer.
När jag kom hem åkte jag ner till mitt gamla jobb och hälsade på. Kul att träffa dem igen :) Samtidigt som jag känner att jag absolut inte längtar tillbaka utan gjorde helt rätt när jag sa upp mig!
Sen blev det fika med en god vän. Och efter fikat trotsade vi regnet och begav oss ut på promenad. 9,6 km i mestadels skog blev det. Riktigt skönt!
Nu har jag klarat av träningspasset hemma också och ska nog unna mig lite av den fina presenten jag fick av min väninna idag. Vad säger ni om detta?
Min vän känner mig mycket bra :) Kanske inte borde öppna alla ikväll...
1 Eva Trillian:

skriven

det var en väldigt social dag du haft :) Och vilken present att avsluta den med :)
Sv: Det du skriver om doft och smakminnen som vi har olika associationer till så tänker jag på mitt "favoritprobelm" - språket .. hur vi associerar olika till ord och aldrig riktigt kan veta hur den andra tar till sig vad vi försöker förmedla ... Fascinerande :)

Svar: Ja det där med kommunikation är inte alltid det lättaste :) Men väldigt fascinerande som du säger!
Mia Ahlstrand

2 BP:

skriven

1. Underbart med en en 93-årig mormor som är så klar i skallen. Synd bara att fysiken sviker. Besök henne oftare om du kan/känner för det. Grejen är nämligen den att du sedan - när hon inte finns längre - kommer på alla frågor som du hade velat ställa men aldrig hann med... Jag vet...

2.Lindt choklad - speciellt Sea Salt och den där 70 procentinga saken är makens favon. Själv äter jag aldrig choklad - oooops så tråkig jag är;-)

Svar: Du har helt rätt! Kommer ju en dag när hon tyvärr inte finns längre...
Hur sjutton klarar du att inte äta choklad?? Jag äter nog ca en halv chokladkaka om dagen, men bara mörk choklad. Det är ju nyttigt! Fast kanske inte i de mängderna :)
Mia Ahlstrand

3 Kajsa:

skriven

Det där är mina favoriter också. Undrar om vi har samma vännina ;-)

Svar: Tusen tack! Så gott :)
Mia Ahlstrand

4 Monica o Jacob:

skriven

Härligt med en mormor som är klar i huvudet, måste vara underbart att höra minnen från förr.
Chokladen säger man ju inte nej till;-)

Svar: Ja jättekul att sitta o lyssna på henne! Nej choklad säger man aldrig nej till ;)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: