Triss i hopp

Fototriss har temat hopp denna vecka, fri tolkning som vanligt. Hämtade mina bilder från arkivet, från Australienresan för två år sen.
Stackars dottern bröt foten strax innan resan och fick hoppa på kryckor.
 
Dessa är riktigt bra på att hoppa :)
 
Den här kunde också hoppa. Har fortfarande inte fattat vad det var... såg ut som en hoppande fisk, med små ben. Någon som vet?
 
Om ni ska åka till Australien eller vet några ungdomar som ska dit och backpacka kan jag rekommendera http://www.australienguiden.n.nu/
 
Andras tolkningar hittar ni hos:
 
1 KajsaLisa:

skriven

En fin hopptriss från andra sidan klotet, man borde hoppa över dit och testa själv någon gång.

Svar: Tack! Tycker jag absolut du ska göra!
Mia Ahlstrand

2 lilalili:

skriven

Riktigt härliga bilder i din triss!
Ha en fortsatt skön söndag!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

3 Tantkalle:

skriven

Trist att hoppa på kryckor... Fin bild på känguruhopparna =)

Svar: Tack! Ja det var lite dålig tajming...
Mia Ahlstrand

4 Tomtan:

skriven

Häftig groda/fisk.... Många olika hopp i din triss. Gillar den skarpt!

Svar: Tackar tackar!
Mia Ahlstrand

5 Meta:

skriven

Bra trissat har ingen aning om vad det är jag är hopplöst okunnig om såna djur.
ha en fin vecka
Meta

Svar: Tack! Fick svar att det är en slamkrypare.
Mia Ahlstrand

6 Violen på Brandholmen:

skriven

Skulle kunna tänka mig att hoppa över dit, där finns mycket intressant! Inspirerande triss med hopptema!

Svar: Tackar! Ja ta ett jätteskutt dit! Ett fantastiskt land :)
Mia Ahlstrand

7 Madde:

skriven

Bra trissat, gillade kängurun :-)

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

8 Eva Trillian:

skriven

Vilken upplevelse att få resa "down under" :)
Tror att du har en Mudskipper på bild :)

Svar: Ja det var en upplevelse! Sonen reste runt där i 8 månader så vi åkte och hälsade på honom. Åh tack för hjälpen! Och Slamkrypare heter de på svenska har jag också fått lära mig nu!
Mia Ahlstrand

9 Stare Ström:

skriven

Vilka kul hoppiga bilder hos dig! Den sista är väl en slamkrypare?

Svar: Tack! Toppen att jag fick lära mig det!
Mia Ahlstrand

10 mammakero:

skriven

Att vara på andra sidan jorden i "tvärt-om-land" måste vara en upplevelse! Finfin triss!! Gillar känguruerna bäst!

Svar: Tack! Ja det var en otrolig upplevelse!
Mia Ahlstrand

11 Veiken:

skriven

Den där "fisken" är en slamkrypare! :)
Så läckert med en Australienresa.... Det står ganska högt upp på min måstegöra lista!
En härlig hopptriss!

Svar: Tackar! Slamkrypare var det visst många som kände till, och nu även jag :) Ja Australien kan jag verkligen rekommendera, ett fantastiskt land med så gästvänliga människor.
Mia Ahlstrand

12 Eva, Tinibelli:

skriven

Kul med en triss helt olika hopp! Intressant typ den där sista... :-)

Svar: Tack! Tydligen en slamkrypare :)
Mia Ahlstrand

13 Oliver:

skriven

Vilken härlig resa och dessutom fina hoppvarianter. Jag minns faktiskt TV-programmet Kvitt eller Dubbelt då ordet slamkrypare fick en dubbelbetydelse.

Svar: Tack, ja resan var verkligen ett minne för livet! Och nu har jag dessutom lärt mig vad en slamkrypare är :)
Mia Ahlstrand

14 Gunvor:

skriven

Härliga hoppbilder! Den sista varianten inte den vackraste. Kängurun är fin och den kan verkligen hoppa.

Svar: Tack! Kan hålla med om att kängurun är finare än slamkryparen :)
Mia Ahlstrand

15 Anita A:

skriven

Kul att få se lite exotiska djur, slamkryparen verkar göra skäl för namnet! Fin triss från en önskeresa!

Svar: Tack! Ja det var en toppenresa :)
Mia Ahlstrand

16 Pysselfarmor:

skriven

Så synd om din dotter att det blev så, men hon verkar ju ha varit glad ändå.

Svar: Ja såklart man är glad när man får åka till Australien och träffa lillebror :)
Mia Ahlstrand

17 Freja:

skriven

Är inte det där en Slamkrypare? Du kan säkert googla och kolla! Läckert trissat!

Svar: Tack! Jo visst var det en slamkrypare! Många som visste och nu även jag :)
Mia Ahlstrand

18 Lajsas Fotografi:

skriven

Härliga bilder! =)

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

19 Linnéa:

skriven

Hopp fick du till av skiftande slag, en härlig triss m.a.o.

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

20 Caroline:

skriven

Vilka härliga bilder från Australien!

HA en fin dag!

Svar: Tackar, och detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

21 Erik Semlan:

skriven

Intressant triss från "down under".
Kan tänka mig att det var en minnesvärd resa, även om en slamkrypare inte är vad jag skulle visa upp från en liknande resa! ;-)
Kängurun ser söt ut!

Svar: Har ju många fler och roligare bilder från denna underbara resa, men det skulle ju vara "hopp" också :) Men jag fick ju i alla fall veta att det är en slamkrypare :) Känguruna var jättesöta och mjuka, koalerna var alldeles sträva/feta i pälsen.
Mia Ahlstrand

Kommentera här: