Sju års väntan

Igår morse fick vi sjunga för sonen som fyllde 22 år! Kanske inte så märkvärdigt kan man tycka... men det var sju år sen han firade födelsedag hemma, sin 15-årsdag. 16-årsdagen tillbrigade han i Mora där han gjorde tester för att komma in på gymnasiet där. Sen blev det ytterligare tre födelsedagar i Mora. Födelsadag nr 20 firade han i Nya Zeeland och 21 i Sydamerika.
Han kom hem kvällen innan. Hans storasyster dök upp efter jobbet och vi åt familjemiddag. Han var kronförkyld stackarn så vi kunde inte bjuda hem några andra släktingar.
Firade med hummer och bubbel, biff med potatis o sås, kladdkaka med grädde och jordgubbar. Gott och mysigt!
 
 
 
1 Caroline:

skriven

Ja men då förstår jag att ni firade ordentligt :)

HA en fin dag!

Svar: Ja jag njuter varje gång familjen är samlad och födelsedag är ju lite extra :)
Mia Ahlstrand

2 BP:

skriven

Efter den härliga och mumsiga middagen blev sonen säkert betydligt kryare;-)

Svar: Faktum är att han blev det :)
Mia Ahlstrand

3 Marit Johansson:

skriven

Det var på tiden att ni fick fira tillsammans, han verkar vara äventyrslysten :) grattis till honom!

Svar: Ja han är väldigt äventyrslysten! Vi får väl se var han befinner sig nästa födelsedag :)
Mia Ahlstrand

4 En plats i solen:

skriven

Förstår att det var härligt och fira den ihop med honom efter sju år :)

Svar: Ja verkligen!
Mia Ahlstrand

5 paula i pörtet:

skriven

Hej, vilken äventyrlig son du har som har rest runt både när och framför allt fjärran! Ibland tänker jag tanken att skulle man vara ung igen, oj så mycket mer man skulle resa! När jag var ung prioriterade jag fel saker, hade tänkt bli resledare men stannade hemma hos fästmannen, som jag sedan fick barn med och skilde mig från hastigt och mindre lustigt. Nä, man ska se sig om i världen när man får chansen!
Jag har väl kommit över värsta chockstadiet, även genom förnekelsestadiet, vad kommer sen tro? Samlaihopsig-stadiet kanske. hihi
Kram från nya pörtet

Svar: Ja han gillar att resa! Det gör hela familjen o vi har aldrig bokat charter utan tar ett flyg, fixar boende på plats, luffar runt lite. Vi ska faktiskt till Sydamerika, min man o jag, dryga två månader ska vi vara borta.
Ja och efter samla ihop-sig-stadiet kommer må-bra-stadiet och njuta-stadiet :) Kram
Mia Ahlstrand

Kommentera här: