Ännu en vecka till ända

Vad tiden rusar på... Halva mars har redan passerat. Denna helg har vi mest fixat här hemma. Sånt där som man annars bara skjuter upp: bytt den trasiga ringklockan, skurat lådorna i frysen och inventerat maten där, putsat fönster mm. Har också gått en härlig fotopromenad med en vän.
Blev många foton med grodperspektiv idag, för att hitta nåt bra till fototrissen. Lite kul att fota så.
 
Promenerade längs bäver-ån. Såg inga bävrar idag men här ser man tydligt gränsen mellan lugna delen och delen med strömt vatten.
 
Älskar videkatter!
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Så nöjd du kan känna dig efter att ha fixat så många "måsten"! Skönt att du kunde komma ut en stund i det vackra vädret!

Svar: Ja det var en bra helg med både nytta och sköna stunder :) Blev ju som vanligt ett par långa ridturer också, höll nästan på att blåsa bort...
Mia Ahlstrand

2 Eva Trillian:

skriven

Skönt med dagar då "att-göra-listan" kortas ner! Gör gott för det naggande dåliga samvetet ;)
Videkissar! :) Vår!

Svar: Ja älskar att bocka av på listan! Men dåliga samvetet har jag kastat i papperskorgen ;)
Mia Ahlstrand

3 Meta:

skriven

Det är härligt att gå och upptäcka gamla saker på nytt sätt, det gör det lite spännande.
Ha en fin början på veckan
Kram Meta

Svar: Tack detsamma! Ja det blir så spännande när man ser saker ur ett annat perspektiv :)
Mia Ahlstrand

4 BP:

skriven

Du hade lika fint väder hos dig som jag hade hos mig - tempen vill vi inte ens nämna eller hur;-)
Din bäverå är cool - har aldrig sett en sådan delning av strömt och lugnt vatten. Moder Natur bjuder på mycket:-)

Svar: Ja solen var härligare än temperaturen! Det ligger några cementblock i vattnet där, känns som om det varit någon damm-anläggning där förr, kanske något gammalt sågverk eller så. Men det ser häftigt ut.
Mia Ahlstrand

5 kiki freese:

skriven

Vilken fin bild på Videkissarna. Håller med om att detta är vår.
/Kiki

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

6 Freja:

skriven

Det ser ut som att ni hade härligt väder!

Svar: Soligt men kyligt!
Mia Ahlstrand

7 KajsaLisa:

skriven

Efter att jag läst texten tycker jag du var värd promenaden i vårsolen.

Svar: Tack det tycker jag med :)
Mia Ahlstrand

8 Stare Ström:

skriven

Vilken vacker dag du hade!

Svar: Ja soligt men kyligt!
Mia Ahlstrand

9 Bitte:

skriven

Visst är det skönt när man kan korta ner måste- listan. Jag har också fotat grodperspektiv. Det var en kul utmaning. Ha en bra vecka.

Svar: Ja det är väldigt skönt! Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

10 Monica o Jacob:

skriven

Härliga vårbilder bäver ån blir min favorit.
Här har vi en halv dm snö igen;-(
Ha en skön måndag

Svar: Tack! Kom en del snö här också igår men det är borta igen :)
Mia Ahlstrand

11 lilalili:

skriven

Du har verkligen lyckats fånga vårkänslor från grodperspektiv! Blir glad av dina bilder.
..och Tack för din fina kommentar!

Svar: Tack själv!
Mia Ahlstrand

12 Anni:

skriven

Åh, du har gjort sådant där som jag behöver göra, men jag bara roar mig ... kanske ska ta mig i kragen lite ...

Svar: Nej fortsätt roa dig du :)
Mia Ahlstrand

13 Marina:

skriven

Tack för din kommentar i min blogg. Ja jag har fullt upp, bokskrivande, glasfusing, och målning av olika slag. Men det är bara roligt.

Svar: Ja låter himla kul!
Mia Ahlstrand

14 Anitas Malta:

skriven

Åhh..vilka fina bilder från vårt avlånga land !! Sista bilden är helt underbar. Videkatter...!!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

15 En plats i solen:

skriven

Härliga bilder :)

Precis, det är magkänslan man skall lyssna på :) så absolut jag njuter till max :)

Svar: Det gör du rätt i :)
Mia Ahlstrand

16 En plats i solen:

skriven

Helt rätt, den sista bilden är en groda på en lekplats man gungar på den

Svar: Trodde väl det :)
Mia Ahlstrand

17 Marit Johansson:

skriven

Ja visst var det kul att fota i grodperspektiv, roligt också att testa nya saker!

Svar: Ja har upptäckt att när det kommer teman där jag får lära mig att testa nya saker så tycker jag det är roligast. Lite mer utmaning :)
Mia Ahlstrand

18 Margareta:

skriven

Visst är det kul att fara på fototur med en kompis som delar ens intressen. Det känns verkligen som vår i dina bilder och jag njuter av känslan som solen och den blå himlen ger.

Svar: Ja det är guld värt att ha en vän som gillar både foto och promenader! Idag är våren tyvärr borta o det är lite lätt snöfall och kyligt...
Mia Ahlstrand

Kommentera här: