Vatten

Fototriss har temat vatten denna vecka. Vatten, vatten och åter vatten är vad vi sett den sista veckan under en 4-dagars kryssning och en 2-dagars kryssning bland Galapagosöarna. Och självklart massor av djur och underbar natur! Helt fantastiskt har det varit och det kommer fler inlägg senare med massor av bilder!
En av snorkelturerna var här vid Kickers Rock utanför San Cristobal. Denna klippa kallades också Sleeping Lion. Jag stannade på båten, men min man o de andra såg hajar, havssköldpaddor och mängder av fina fiskar.
 
Svarta vulkanstenar, vit sand och blått vatten. Inte helt fel!
Några Marine Iguanas, havsleguaner som kommit upp på stranden efter en simtur. Detta var på Tortuga Bay på Santa Cruz.
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Exotiskt, vackert och inspirerande! Fin triss!
Mia, jag tror du har länkar fel, hamnar hos Fototriss istället för hos dig!
Ha det fortsatt bra på din resa!

2 Anitas Malta:

skriven

Härliga bilder Mia !! Liite synd att du inte följde med "under ytan" där djurlivet också är helt fantastiskt. Sista bilden är underbar med leguanerna.

Ja, du har länkat fel i fototriss men vi som vill finner dig ändå :-) Ha en skön fortsatt resa !!!

Svar: Tack för att du såg att det var fel länk, var nog lite för trött.... Har försökt snorkla många gånger men alltid fått panik när jag stoppar ner huvudet under vattenytan. Men på denna kryssning var det minst en snorkling om dagen och efter många försök vågade jag till slut prova - utan att få panik. Och ja, det var fantastiskt!!
Mia Ahlstrand

3 Anni:

skriven

Vilka bilder - vilken resa! Jag brukade säga att jag ville resa till Galapagos på bröllopsresa, nu blev det inte så men kanske att jag kan komma dit en annan gång. Tack för dina fina smakprov!

4 Freja:

skriven

Vilken fantastisk resa du varit på. Snyggt trissat och jag ser fram emot att få se fler bilder. Den sista bilden är häftig!

5 Bp:

skriven

Resan ni gör är helt enkelt fantastisk! Allt exotiskt ni får ta del av - något att minnas sedan på hemmet;-)
Å dessa ödlor gillar jag nästan lika mycket som sköldpaddorna!
Ser fram emot mera, mycket mer från er resa. Nu är ni ju i VM-landet. Ska bli spännande att se om jag får en irl rapport från dig:-)

6 Lena och Tommy:

skriven

Wow, jättefin triss!

7 Caroline:

skriven

Vilka härliga bilder, lite annat jämfört med min vardagliga trisss ;)

Kommentera här: