Isla Plaza

Galapagos-kryssningen fortsatte till Isla Plaza. En väldigt härlig ö att vandra runt på. Gillade vegetationen där.
 
 
Gröna och röda mattor av små låga buskar blandat med lavastenar.
 
Har redan visat många bilder på havsleguaner. Här fanns även landleguaner. De är större och färggrannare och lever på land och äter kaktusar.
 
Närbild på handen.
 
Och foten.
 
Ser ut som om han ägde hela ön :)
 
 
Mmm så gott!
Färggranna krabbor kröp omkring på stenarna.
 
Den här stackars sjölejonungen hade troligtvis blivit biten av en haj.
 
I förra inlägget visade jag er några sulor eller boobisar. Här har vi en Blue Footed Boobbies - blåfotad sula. Så läckert med alldeles blåa fötter :)
 
Efter besöket på Isla Plaza åkte vi tillbaka till båten för en ny trerätterslunch. Och sen var det dags för snorkling igen. Och jag som alltid får panik med huvudet under vattnet tjuvtränade i smyg och vågade äntligen prova. Tog flytväst på mig för säkerhets skull om jag skulle få panik. Men det gick jättebra. Snorklade riktigt länge och det var fantastiskt att se alla färgglada fiskar där under ytan. Ja självklart var det läskigt också.... Men så glad att jag vågade!
 
 
 
 
 
 
1 BP:

skriven

Är barnsligt förtjust i ödlor (och sköldpaddor som du vet) å den där fulsöta saken är ju hur cool som helst. Att han inte stack när ni ar så närgångna...
Å den roligaste bilden - förutom hans tassar då - var att han mumsade på kaktusar. Ingen rädsla för taggar där inte.
Läcker krabba också samt en söt säl. Å denna boobie är rolig. Undrar hur det kommer sig att de har färgade ben och fötter.
Grattis till första snorklingsförsöket! Bra gjort! Dyktuber next kanske;-)

Svar: Dyka kommer jag aldrig göra, never in my life! Men snorkla ska jag våga testa igen :)
Mia Ahlstrand

2 Monica o Jacob:

skriven

Helt underbara bilder man blir ju inte så lite avundsjuk;-)
Vilken snygg färg på benen riktigt babyblå.
Ha en fortsatt underbar resa

Kommentera här: