Kontraster

I veckans fototriss ska vi fota och fundera på kontraster. Helena vill dessutom helst se nytagna bilder. Annars hade det ju varit enkelt att lägga in lite bilder från tex Kina o Sverige, stora kontraster där. Eller våra fantastiska svenska årstider, stora konstraster men jag gillar dem alla!
Mina konstraster får symbolisera min vecka som gått. Har varit ensam hela veckan och haft väldigt mycket att göra och inte riktigt orkat laga mat. Ena dagen öppnade jag en tonfiskburk, andra dagen blev det lite yoghurt med hallon till middag.
 
Helgen har bara rusat iväg och ikväll var första gången på en vecka som jag o mannen umgicks ensamma. Vi lyxade till det med:
Oxfilé med vitlökssmör och lite annat gott. Mannen drack rödvin och jag njöt av lite bubbel!
En god och härlig kontrast!
 
 
 
1 Freja:

skriven

Kontraster är bra i mathållning, då blir det en varierande kost!

Svar: Jajamen, stämmer bra :)
Mia Ahlstrand

2 Eva Trillian:

skriven

Gillar dina kontraster - smakliga och lite lyxiga :)

Svar: Mmm det var gott!
Mia Ahlstrand

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Den middagen står i skarp kontrast till tonfiskburken! Så gott det ser ut!

Svar: Det var det också :) Visserligen gillar jag tonfisk också :)
Mia Ahlstrand

4 Pialotta:

skriven

Tycker om mångfalden här på Trissen ... alla vi har så olika vinklingar, då det gäller teman ... gillar dina bilder :)

Svar: Ja visst är det kul att se hur alla tolkar de olika teman vi får :) Tack!
Mia Ahlstrand

5 Annette:

skriven

Festliga bilder, i dubbel bemärkelse :) Och kontrastrika. Oxfilé med tillbehör såg ju riktigt gott ut. Känner igen mig i det där med tonfiskburken... Jag jobbar ju hemifrån, så mina luncher sker oftast på egen hand. Då blir det lätt en burk tonfisk med kesella och grönsaker. Snabbt och enkelt. Eller yoghurt som på din bild. Ha en bra vecka :)

Svar: Jobbar också hemifrån så då vill man ju ha smidiga snabba luncher. Och så blev det även till middag när jag var själv hela veckan. Ha det bra du med :)
Mia Ahlstrand

6 Linnéa:

skriven

Mat är lika med kontrast, det har du ju visat i dina bilder.

Svar: Ja och det är ju tur att vi varierar vår kost, annars skulle det bli lite trist :)
Mia Ahlstrand

7 Pysselfarmor:

skriven

Kändes upplyftande att titta på de här goa bilderna nu så här på måndagkväll. Snart är det fredag igen
;-))

Svar: Ja och man kan ju lyxa till det nån dag mitt i veckan också :)
Mia Ahlstrand

8 Ingegerd:

skriven

Lite annorlunda kontraster hos dig. Trevligt trissat

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

9 KajsaLisa:

skriven

Lägger man ihop bilderna så blir det kontraster. Föredrar den mellersta och den sista :)

Svar: Tänk det gjorde jag också :)
Mia Ahlstrand

10 Tomtan:

skriven

Härlig tolkning!

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

11 Lajsas Fotografi:

skriven

Kul tolkning =)

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: