Drömmer mig bort

Grått och regn. Var eviga dag. Nu har de visserligen lovat att det ska bli kallare och ev lite snö imorgon. Det tror man ju inte på förrän man ser det.
Fick ett nytt objektiv i julklapp som jag bara längtar efter att testa. Men hur kul är det att ut och fota i detta gråa väder? Är dessutom rädd om kameran och det går ju inte långa stunder utan regn...
Så i väntan på uppehåll får jag kolla gamla bilder och drömma mig bort...
En sommarkväll vid Vänern för ett par somrar sen. Inte så dumt!
 
Så här vackert var det förra året. Ska vi få lika mycket snö i år? Den kommer väl lagom när vi vill ha vår.
 
Ännu en vinterbild från förra året.
 
Kroatien är ett land jag gärna vill återvända till. Skulle gärna åka dit på hösten och vandra. När vi var där var det runt 35 grader i skuggan hela veckan så vi orkade inte göra så mycket mer än att bada.
 
Båtutflykt med delfiner simmande runt båten på Skiathos. Även här varmt och soligt!
 
Lite minnen med blåa toner i brist på den blå himlen som lyser med sin frånvaro här hemma.
 
 
 
1 BP:

skriven

Tack för dina minnesbilder. De var ju rena färgterapin idag.
Nu är jag iofs väldigt nöjd med vintervädret. Hatar snö, is och kyla, men framför datorn kikar jag gärna på "kalla" vinterbilder. Å Kroatien under sommaren... jo tack:-)

Svar: Ja kände att jag behövde lite färg :) Nu får du stå ut med lite kallare väder ett tag, på med långkalsongerna :)
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Absolut läge för att drömma sig bort! Gråväder och regn, dag efter dag! Då behöver man drömma och dina bilder är härliga färgklickar!
Trevlig helg!

Svar: Tack! Ja lite färg i detta gråväder är inte fel. Men nu har det ju kommit ett tunt tunt täcke med snö, får se om det blir mer :)
Mia Ahlstrand

3 Pysselfarmor:

skriven

Härliga bilder...ja det är skönt att man har ett stort fotoarkiv att titta i när det gråa känns som ett luddigt täcke över huvudet!

Svar: Tack! Ja verkligen! Men nu känns det genast bättre med snön som kommer. Blir så mycket ljusare och trevligare.
Mia Ahlstrand

4 paula i pörtet:

skriven

Hej, vet du, imorse hade vintern anlänt till södra Dalarna och nu lever jag i en helt ny vit vacker värld. Min vita hund är plötsligt guldaskig mot den kritvita snön, men hon är lika glad för det! Hoppas du får se solen eller lite snö för att pigga upp tillvaron. Förstår att det är oinspirerat att försöka fota när hela världen är en enda gråzon...
Trevlig helg!

Svar: Även här har vintern o snön kommit nu :) Visst blir man glad när snön lyser upp tillvaron! Vi har varit ute och promenerat länge och imorgon blir det en ridtur i snön :) Trevlig helg du med :)
Mia Ahlstrand

5 Anita - Malta:

skriven

Vilka underbara bilder !!! Den första är ju bara helt makalöst vacker fast det är de övriga också, speciellt trean.
Tackar och tar med glädje emot dina tips och ser det inte alls som kritik. Tvärtom !! Suger iställt åt mig allt jag förmår ;-) Hoppas gråvädret byts ut hos dig snart. Sol och vit snö är ju så mycket bättre. Här har det varit helt underbart idag. Klarblå himmel, vindstilla och 19 grader. Passar på varje tillfälle att öva med kameran men ännu är det en lång väg att gå. Tycker ibland att det blir lite rörigt med slutartid, bländare och Iso och det känns som jag är ännu bara är i startgropen men skam den som ger sig ;-)
Tack så jättemycket för ditt tips när det gäller fjädern, du har ju så rätt. Men att en hög bländare är ett lågt tal blandar jag lätt ihop ;-)
Önskar dig en skön fortsatt helg från Malta.

Svar: Tack! Behövde muntra upp mig själv lite ;)
Bra att du tar det som tips. Dina bilder var så snygga som de var, men tänkte att eftersom du håller på att träna... Ja att ett lågt tal är en hög bländare är lite bakvänt. Men tänk att en hög (stor) bländare släpper in så mycket ljus som möjligt, hålet är ju större då. Och testar du med olika bländare men samma slutartid så märker du att bilderna blir ljusare med större bländare. Om jag inte blandar ihop det nu, börjar bli lite trött...

I natt kom snön så nu är det mycket ljusare o härligare :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: