Bäst 2013

Årets sista tisdagstema blir istället årets första för mig. Har varit bortrest hela nyårshelgen, firat i dagarna två på Rockelsta Slott.
Ja vad var bäst 2013? Vi började året bra med en skidresa till Alperna med hela familjen och bodde på fantastiska Salzburger Hof. Jag fick senare på våren följa med min man till Kina. På sommaren vandrade vi i Italien och Tyskland. Många härliga minnen. Bilden nedan är från en av vandringarna i Italien och den har blivit lite av min favoritbild under året.
 
Jag och mina tjejkompisar har gått många sköna promenader under året. En av mina vänner delar fotointresset så för oss har det blivit många fotopromenader. Nästa bild kommer från en härlig dag i höstas, vår långa gröna varma höst.
 
Det absolut bästa med 2013 är svårt att visa på bild. Det är att jag sa upp mig o slutade jobba och istället startade eget. Nu blickar jag fram mot ett spännande 2014 som kommer att ha massor att bjuda på.
Önskar er alla det bästa!
 
 
 
1 Pumita:

skriven

Vilka vackra bilder du visar! Du verkar vara en resenörd, precis som jag. ;) Lyckodig som kommer till Iguazú, det är magiskt! Missa inte fågelparken på brasilianska sidan! Den ligger mittemot på andra sidan stora vägen. Hur ser reseplanerna ut i övrigt? Vore kul att veta. Önskar dig en fantastisk resa och allt gott för 2014!

Svar: Tack! Ja visst är det underbart att resa. Det ger ju så mycket! Tack för tipset om fågelparken. Har hunnit läsa lite om Ecuador på din sida. Vi har egentligen inte planerat så mycket ännu, börjar med nån match på fotbolls-VM i Brasilien, sen Argentina o sen vidare uppåt. Inkaleden är ett önskemål och Galapagos. Vi avslutar nog i Nicaragua där vänner har hotell. Sonen var där ett halvår förra året så vi ska sätta oss o planera lite med honom någon dag. Tar gärna emot tips på mindre turistiska resmål :)
Mia Ahlstrand

2 Mormor:

skriven

Så nydelige bilder. Det øverste er betagende.
Takk for i fjor og ha et vakkert 2014 :)

Svar: Tackar tackar!
Mia Ahlstrand

3 Kerstins foto:

skriven

Så vackert, vatten fotat med långa slutartider fascinerar alltid.
Du har hunnit med mycket under året, du har säkert många fler fina bilder från resorna i ditt arkiv. Vi får väl se mer? :)
Tusen tack för din fina kommentar, det värmer må du tro. Vi siktar på att utvecklas ännu mer inom under det nya året, eller hur? Man kan aldrig bli fullärd. :)
Må så gott och god fortsättning!

Svar: Tack! Självklart ska vi utvecklas mer. Tycker det är så roligt att testa o prova och se resultatet :)
Mia Ahlstrand

4 Marja:

skriven

Härliga bilder! Förstår att det forsande vattnet är en favorit. Jag gillar också de gröna nyanserna och lugnet i den andra bilden.

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

5 Anita - Malta:

skriven

Kan tro har många fina minnen från året som gått och det bästa, det går inte att få med på bild. Din favoritbild här blir även min. Den är verkligen snygg !! Så även tvåan med all sin grönska.
Tusen tack för dina rader hos mig Mia. Blir ju glad i hela kroppen ;-) Det värmer och sporrar till fortsatt bloggande. Kommer nog bli lite mer begränsat i år. Har insett att det inte går att vara med i alla fotoutmaningar även om jag vill. Jobbet tar mycket tid och det är ju strålande, sen vill jag lära mig mer när det gäller fotografering. Så jag har fortfarande ditt råd i åtanke. Tre utmaningar per vecka kan ju räcka och blir det tid och lust över så kan det ibland bli fler. Huvudsaken är att man mår bra och tycker det är roligt.
Önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året Mia och ser fram emot att följa dina öden och äventyr här även under 2014. ...sen håller jag förstås tummarna för att ditt företag blomstar och utvecklas vidare. Hälsningar från Malta !!

Svar: Tackar tackar! Jag har själv lytt mitt råd till dig - kände inte alls för att blogga här runt jul - och då struntade jag helt enkelt i det :) Allt ska vara roligt o lustfyllt :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: