Renad insida

Att hålla sig ren på utsidan är en självklarhet för de flesta. Men hur sköter vi vår insida? Vad stoppar vi i oss? Och hur påverkar det kroppen?
I tarmarna finns massa tarmludd som plockar upp slaggprodukter av det vi stoppar i oss. Om ni googlar på tarmplack och bilder så får ni se mindre trevliga bilder....
För att hålla tarmen ren kan man ta en hutt Aloe Vera varje morgon. I Aloe Veran finns sapponiner, ett tvålämne som tvättar rent i tarmen. Det i sin tur gör att man får lättare att ta upp näringsämnena i maten.
Aloe Vera är en fantastisk växt som har använts i tusentals år. Hjälper mot magproblem, brännskador, eksem, migrän, gluten, diabetes, ledproblem och massa annat.
 
 
1 Monica o Jacob:

skriven

Låter som om det vore något för mej att prova på;-)
Ha en bra tisdagkväll;-)

Svar: Absolut värt att testa. Kolla på http://www.foreverliving.se/ De har 90 dagars pengarna-tillbaka-garanti. Jag säljer deras produkter och har bara varit med om nöjda kunder :)
Mia Ahlstrand

2 BP:

skriven

Om det inte hade varit för den fantastiska makrobilden hade jag slutat läsa vid "tarmplack". Det räcker med plack på tänder. Å tarmludd vill jag inte ens tänka på;-)
Suveränt bidrag till temat:-)

Svar: Då antar jag att du inte googlade på tarmplack :) Tack!
Mia Ahlstrand

3 Matfarbron:

skriven

Tack för tipset!

Svar: :)
Mia Ahlstrand

4 Anneli - A'la Foto:

skriven

Spännande tolkning! Måste dock säga att det låter inte särskilt gott att äta tvålliknande för att bli ren på insidan! ;)

Ha en fin fortsättning på dagen!

Svar: Nej det ÄR inte gott heller - men GÖR gott :)
Mia Ahlstrand

5 Ingrid:

skriven

Annorlunda tolkning på temat ren. Fin bild på aloe vera bladet!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

6 Meta:

skriven

Har hört talas om det men inte provat kanske skulle det.
Ha en fin kväll
Meta

Svar: Tack, ja gör det. Hjälper mot så mycket så det är värt att prova. Kolla på http://www.foreverliving.se/
Mia Ahlstrand

7 Anita - Malta:

skriven

Då får jag väl börja ta mig en hutt Aleovera på morgonen. Tack för tipset ;-) Fast ärligt talat är jag väldigt medveten om vad jag stoppar i mig men det kan ju aldrig skada att äta lite tvål ;-)
En bra tolkning och fin bild på denna fantastiska växt.

Svar: Tack! Ja den hjälper ju mot så mycket så absolut värt att testa. Lär väl finnas nere hos er också :) Olika märken har olika halter av Aloe vera i sig, kan vara bra att kolla att det är 95-96% aloe vera.
Mia Ahlstrand

8 Cecilia Artista:

skriven

Utanför mitt hus här växer ståtliga Aloe Veraväxter. Frågan är hur man får i sig något flytande från dem. I så fall kan man ju ta sig en klunk då och då!

Svar: Haha, skulle inte rekommendera det, då lär du få diarré. Men om du bränner dig kan du bryta ett blad och ha på innehållet på huden, helt suveränt! Ska du dricka måste du köpa Aloe Gel, stabiliserad dryck.
Mia Ahlstrand

9 Anni:

skriven

Jag har en orörd flaska hemma. Mamma köpte den till min dotter men hon rörde den aldrig och nu har hon flyttat ut. Tack för påminnelsen! Kan dessutom säga att den faktiskt tog bort mammas begynnande magsår, så nog är den en sann mirakelmedicin alltid!

Svar: Ja det är många som får hjälp av den :)
Mia Ahlstrand

10 Scaniatjejen:

skriven

Tänkvärt! Och fin bild på nyttigheterna.=) Ja Makarska rivieran är verkligen toppen, vi åkte dit två år i rad.=)

Svar: Tack!
Har bara varit där en gång, men kommer garanterat återvända! Gärna på hösten för att vandra.
Mia Ahlstrand

11 Eva Trillian:

skriven

Väl värt att tänka på! Insidan tänker vi nog inte riktigt lika mycket på att hålla ren!

Svar: Nej lätt att glömma den :)
Mia Ahlstrand

12 Stare Ström:

skriven

Fin makrobild!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

13 B i r g i t t a:

skriven

Ska genast skaffa :)
Finfin macrobild!

Svar: Tack! Ja gör det :)
Mia Ahlstrand

14 Beppan:

skriven

Läcker bild på den renande växten!
Ska kolla på det där med tarmplack....

Svar: Tack! Ja då vet du nu hur vi ser ut på insidan :)
Mia Ahlstrand

15 Leena:

skriven

Det var något nytt för mig. Kanske något att ta efter ... Förr hotade man ju tvätta munnen på dem som svor med tvål, det kanske hade varit snällare med detta.

Svar: Ja fast det smakar inte gott detta heller :) Men det GÖR gott!
Mia Ahlstrand

16 Hanna:

skriven

Tack för att du påminner mig, hade helt glömt bort vad denna magiska växt kan göra.

Svar: Ja den är suverän :)
Mia Ahlstrand

17 Freja:

skriven

Aloe Vera är en fantastisk växt med massor av goda egenskaper. En liten hutt varje morgon gör mumma för magen. Och att smörja in huden när en bränt sig i solen tar nästan direkt bort svedan...

Svar: Ja den är fantastisk. Var lite trött en kväll och hällde tevattnet över handen istället för i muggen. Sprang direkt o tog på aloe vera. Syntes ingenting och sved inget, trots en hel del kokande vatten på handen.
Mia Ahlstrand

18 paula i pörtet:

skriven

Det lät ju jättebra, men jag blev också nyfiken på fotot, är det en aloe vera-växt, tarmludd är det ialla fall inte!
Kram

Svar: Japp, en aloe vera växt. Det som är inne i bladen stabiliserar man till dryck, eller gör salvor etc av. Helt suveränt! Kolla på http://www.foreverliving.se/ Jag säljer deras produkter och de är toppen!
Mia Ahlstrand

19 vendela sparr:

skriven

Vart kan man köpa aloe Vera?

Svar: Kolla på http://www.foreverliving.se/ Finns säkert flera i din stad som säljer deras produkter. Det finns även andra märken, men detta märke kan jag garantera att det är bra :)
Mia Ahlstrand

20 En plats i solen:

skriven

Ja det är mina svackor som är värst, när jag mår bra fungerar det och jag kan äta som jag skall även om jag kanske inte är så sugen, för jag vet jag mår bättre, men nu ih öst när jag mått så dåligt är det svårto och pusha sig själv till äta. Jag har jätte bra vänner, familj och kollegor som puschar mig på ett bra sätt, dock lever de med det varje dag och det kan vara bra få höra någon utomstående som inte känner mig innan och utan och ge råd eller tips. Skall få träffa en dietist nu så skall få hjälp med det så jag inte hamnar i dessa svakor, och veta vad jag skall göra när de kommer.

Svar: Skönt att du har vänner, proffs och bloggare runt omkring dig! Har du gått på KBT nån gång? Hjälpte mig när jag gick in i väggen. Lycka till!
Mia Ahlstrand

21 Herr Nilssons Fru :

skriven

Urk - de var sanningen de ja :) jag sköter mig nästan exemplariskt :) harkel...harkel
Bilden/djuret/växten hade läcker färg varjefall :)
Bra val av bidrag till temat.
Kramiz

Svar: Ja inte ser det mysigt ut om man googlar.... Ja växten är en superväxt! Tack!
Mia Ahlstrand

22 enlundabosbetraktelser:

skriven

Helt klart tänkvärt! Vi vårdar det som syns men oftast glöms det inre bort. Gäller nog inte bra kroppen utan ganska ofta i relationer också. Jag försöker vårda min insida, har inte provat aloe vera men det kanske jag får göra. Väljer ekologiskt och fairtrade när det är möjligt.

Svar: Javisst måste vi även vårda relationerna. Många som tyvärr glömmer det. Brukar också välja ekologiskt så mycket som möjligt, det känns bra både för en själv och för miljön :)
Mia Ahlstrand

23 Pysselfarmor:

skriven

Ja det känner jag till - att Aloe Vera är bra för mycket.

Svar: Ja en riktig mirakelväxt :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: