Klädd för fest

Tisdagstema har temat kläder denna vecka och jag väljer några bilder från fjolårets Kina-resa.
 
 
 
 
1 Marit Johansson:

skriven

Väldigt exotiska bilder, snyggt!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Exotiskt och snyggt! Gillar pojken på första bilden, han är verkligen klädd för fest!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

3 Benita:

skriven

Vad söt han är den lilla pojken. :)

Svar: Ja visst är han :)
Mia Ahlstrand

4 Scaniatjejen:

skriven

Vilka praktfulla kläder och vackra bilder!

Svar: Tackar! Ja det var mycket sånt i Kina :)
Mia Ahlstrand

5 Beppan:

skriven

Fantastiska skapelser!

Svar: Ja och tänk så olika vi klär oss i olika delar av världen :)
Mia Ahlstrand

6 Freja:

skriven

Åhh, vilka härliga färgstarka kläder, sådana vill jag ha! Den första bilden är supersöt!

Svar: Bara att ta en liten shoppingresa till Kina ;)
Mia Ahlstrand

7 BP:

skriven

Viilka fina kläder! Å jag gillar pojkens utstyrsel bäst. Han ser så nöjd ut tycker jag.

Svar: Ja visst ser han nöjd o stolt ut :)
Mia Ahlstrand

8 Klimakteriehäxan:

skriven

Häftigt! När jag var i Kina var jag annars helt fascinerad av småbarnsbyxorna som hade springa i rumpan - men trots att jag verkligen försökte lyckades jag inte fpnga en enda på bild!

Svar: Ha ha de hade jag glömt bort, men jag har faktiskt det på bild. Kanske kan passa i något annat tema :) Gäller bara att jag kommer ihåg det då!
Mia Ahlstrand

9 Erik Semlan:

skriven

Undrar vilka blickar man skulle få om man gick in i mataffären och handlade en blodpudding klädd så där!
Gillar hatten den unga mannen bär. Skulle känna mig som en hel karusell med den på skallen. :-)
Snurrig kan man ju känna sig.
Skägget han har på mittenbilden imponerar. Undrar om han tvinnar själv eller går han till barberaren och får till sin "frisyr" där medan han bara tar den lugnt.
Man kan undra...
Vet du vad som firades? Det ser ut att vara något speciellt, deras kläder skulle kunna hänga i någon monter på etnografiska. Mer speciella kläder kan man knappast bära, där fanns ju folk i mer vanliga kläder också ser jag på mittenbilden.
Kul och intressanta bilder.

Svar: Ja folk skulle garanterat titta både en, två o tre ggr om vi gick klädda sådär :) Mittenbilden tror jag helt enkelt är en "inkastare" till en affär, han stod utanför och delade ut små lappar. Så de som har vanliga kläder är där för att handla. De två andra bilderna är tagna på Sommarpalatset, kejsarens gamla sommarställe. Där fanns det många klädda så här och det var svårt att avgöra om de var där och tittade som vi eller helt enkelt ingick i stället så att säga... Hela parken var enormt stor med mängder av olika palats, sjöar, parker. Åker du till Peking någon gång är sommarpalatset klart sevärt, bättre än Förbjudna staden.
Mia Ahlstrand

Kommentera här: