Adventshelg

Andra advent redan. Lite julshopping i Nyköping igår, eller vi skulle ha köpt julklappar, men vi hittade bara saker till oss själva. Jag köpte två par nya låga stövlar, ett par svarta och ett par bruna.
 
Imorse vaknade jag halv 6 så då gick jag upp och gjorde ostpastejer till brunchen nästa helg.
De är så grymt goda. Fyllda med äggstanning, mandelmassa och ost.
 
Nu blir det lite glögg som avslutning på denna helg. Önskar er en fin kommande vecka!
 
 
 
1 HelenTh:

skriven

Det där ser väldigt gott ut!! Det är roligt när man hittar saker till sig själv, kul med nya skor.

2 Beppan:

skriven

Ostpastejer med mandelmassa och ost?!
Annorlunda kombination... Recept?
Gott med glögg.

3 Eva Trillian:

skriven

Tänker som Beppan; mandelmassa och ost? Blir nyfiken på smaken :) Så, som sagt; Recept? ;)
Glöggen däremot vet jag precis hur den smakar! Mmmm!

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Ser väldigt goda ut och jag instämmer, kan du dela med dig receptet! Alltid tacksamt med något nytt på matbordet! Har inte provat någon glögg ännu men det är hög tid nu!
Ha det bra!

5 Anni:

skriven

Den där glöggen har jag gjort gelé av och haft ovanpå pannacotta ... mmm ...
Nu ska jag klicka på länken till receptet!

6 Lena:

skriven

Å va gott det ser ut! Det finns möjligtvis inte ett recept på dem som du kan dela med dig av ;)

Må gott!

7 Sophia:

skriven

De där med julklappar är inte alltid lätt, i år har jag gjort det enkelt och beställt allt :) Så skönt och skönt att redan vara klar. Pajerna ser riktigt goda ut och glögg är ju aldrig fel :)

8 Caroline:

skriven

Såg ju riktigt gott ut, tar gärna också recept :)

Svar: Det är bara att klicka på ordet ostpastejer i texten, där finns länk till receptet!
Mia Ahlstrand

9 BP:

skriven

Vad du vill säga är att du var snäll mot dig själv när du köpte stövlar. Helt rätt:-)
Att vakna mitt i natten en söndag är då ingenting jag någonsin har gjort - å kommer nog inte börja med det nu heller;-)

Dessutom är du väldigt ambitiös med att baka pajer som innehåller mandelmassa och ost. Nu gillar jag inte mandelmassa men älskar ost så... nyfiken är jag allt:-)

10 Freja:

skriven

Det låter som en udda kombo med ägg, mandelmassa och ost, spännande!

11 cissi:

skriven

Vad trevligt att du varit på besök i stan! Skoj att få med sej nya stövlar hem!
Ha en bra vecka!

12 Anonym:

skriven

Det där ser inte illa ut alls :) Glögg påminner mig om att jag har köpt men vi har inte druckit det än, får nog bli till helgen :)

13 Nett:

skriven

Och det var jag som skrev föregående kommentar :)

14 Anitas Malta:

skriven

Det var väldigt vad du var morgonpigg !! Ostpastejerna låter goda trots den lite udda kombin av mandelmassa och ost ;-)
Glögg så gott! Med smak av hallon och laktrist! Nä, nu kommer jag nog över för lite spännade fika hemma hos dig ;-) Tror du bjuder på riktiga smaksensationer.

Svar: Du är så välkommen! :)
Mia Ahlstrand

15 kiki freese:

skriven

Oj vilken mix mandelmassa och ost. Väldugt nyfiken på det receptet.
Vilken glögg gillar du bäst, det finns ju så många nu att välja bland.
/Kiki

Svar: Bara att trycka på ordet ostpastejer så länkas du till receptet :) Jag gillar inte den vanliga glöggsmaken. Köper mest alkoholfri med smak av hallon/lakrits som denna, eller chili/choklad. Testade en från systemet men alkoholfri som smakade äpple/kanel, som att dricka en äppelpaj, mums!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: