Triss i fönster

Fototriss startar upp igen efter sommaruppehållet och vill se fönster denna vecka.
 
I det lilla 12-sitsiga planet i Costa Rica satt vi strax bakom piloterna och kunde följa färden bra genom alla fönster. Både spännande och lite läskigt!
 
Vaktstugan i Machu Picchu hade tre stora fönster och låg högst upp på kullen för att de snabbt skulle se om några inkräktare var på gång.
 
Och lite sörmländsk sommaridyll! Älskade detta fönster när jag var liten. De har målat ett fönster på en ladugård. Nu ser det tyvärr ganska slitet ut.
 
Fler fönster finns hos:
 
 
 
 
 
 
1 Monica o Jacob:

skriven

Bra varierad triss, vilken härlig idé att måla ett fönster på en ladugårdsvägg;-)
Ha det bra

2 BP:

skriven

Ettan: vet inte om jag vågat sätta mig i det planet...
Tvåan: Å vaktstugan står där än idag:-)
Trean: En riktigt rolig idé. Åsså har de boenden i huset riktigt nära till närmaste busshållplats också;-)

3 Matfarbron:

skriven

Tänk vad ett fönster i ett gammalt rödmålat hus med vita knutar är vackert

4 Anita A:

skriven

Tyckte det så ut som en liten buss och så var det ett flygplan! Stor variation på fönster och det målade blindfönstret är väldigt charmigt även om det sett sina bästa dagar.

5 Kari:

skriven

Falt pladask for det siste bildet! Hadde jeg hatt en ladugård, skulle jeg malt fönster på den! Kari

6 Axart:

skriven

Vackra bilder, å va fint med det illussionsmålade förnstret!

AX

7 Berit E i Kasperian:

skriven

Ser att lite läskigt ut i det lilla planet. Fascinerande bygge, det lilla vakthuset. Måste ha krävt en hel massa jobb!
Blindfönster målade man förr på boningshus, för symmetrins skull. Så fint att se det på en lagård också. :)
Berit E

8 Kerstins foto:

skriven

Jag med min cellskräck får lite smått panik av att se det lilla planet. Bra gjort av dig att åka. Det sista fönstret är ljuvligt, vilken charmig grej!

9 mammakero:

skriven

Vilken härlig blandning av fönster! Läskigt litet plan, vet inte om jag klarat att åka med det. Det brukar ha en förmåga att kränga och gunga. Sen i värmen som jag tror Costa Rica har, gör det verkligen omöjligt. Jag är åksjuk och klarar inte ens att gunga...
Det söta lilla målade fönstret blir min favorit!

10 Nett:

skriven

Oj, det var ett litet plan, lite guppigare än de stora kan jag tro. Den sista bilden är ju bara så underbar!

11 Cecilia Artista:

skriven

Intressanta bilder alla tre! Internationellt och det gillar jag förstås!
Fin målning på den sörmländska ladugården.

12 Jenny:

skriven

Vilka spännande fönster du har hittat. Hade du inte skrivit att det var ett flygplan på första bilden hade jag trott att det var en minibuss.

13 Freja:

skriven

Oj, väldigt speciella och unika fönster i din triss, så kul! Jag gillar det sista fönstret, även om det är slitet!

14 Anni:

skriven

Blindfönstret är ju helt underbart! Så charmigt!

Kommentera här: