Terrasser på rad

På Machu Picchu ligger terrasserna på rad. Många är det! De var tvungna att bygga terrasser för att kunna odla i de branta sluttningarna. 1000 personer bodde i byn och 2000 arbetade där.
 
Vissa är ganska breda.
 
 
Vissa är smalare och högre.
 
På rad är temat hos:
 
 
 
1 Lotta:

skriven

De raderna skulle jag också vilja se i verkligheten!
Fin triss.

2 Eva Trillian:

skriven

För mig väldigt exotiska rader :) Tröttnar inte i första taget på dina bilder från resan - Det blev några bilder kan jag tänka mig :)

3 Lottisen:

skriven

Fina rader i din triss! Vilket arbete att bygga de terasserna, ser bàde högt och brant ut!

4 Monica o Jacob:

skriven

Ojoj det har gått åt mycket svett och tårar att bygga dessa fina rader, bra bilder till temat;-)

5 Violen på Brandholmen:

skriven

Jobbiga att bygga och jobbiga att ta sig upp på! De breda ser ok ut men de andra är tuffa! Fint trissat, kul att se bilder från andra länder!
Ha en skön kväll!

6 Veiken:

skriven

Härliga varma bilder. Jag gillar din triss och dina bilder...

7 Tomtan:

skriven

VAckert! Tänk så mycket arbete och slit.....

8 Berit E i Kasperian:

skriven

Riktigt svårt att föreställa sig all möda som lagts ner på de där terrasserna.
Inget ställer för höjdrädda att bo på, vet inte vad som skulle få mig ut på de där smala...
En helt fantastisk triss!!

9 BP:

skriven

Väldigt imponerande rader med tanke hur högt upp dom ligger och troligen anlades för hand.
Den andra bilden med det två getterna (????) är bara för skön:-)

Svar: De sitter fortfarande och hackar sönder sten för hand och reparerar stigarna med. Helt otroligt! Blir många arbetstillfällen i alla fall :) Alpackor är det, djuren alltså. Används som gräsklippare, bärare, man gör supervarma kläder av ullen. Förr offrade man dem till gudarna också.
Mia Ahlstrand

10 Scaniatjejen:

skriven

Fina bilder! Jag skulle också väldigt gärna vilja se det i verkligheten. Tills dess gläds jag åt dina bilder.=)

11 Caroline:

skriven

Vilka fina bilder!
Känner som många skrivit ovan, detta skulle jag också vilja se :)

12 KajsaLisa:

skriven

Häftiga bilder, föll för den sista fast det inte är en vy, men den visar hur extremt det är. Själv har jag problem att få arslet ur vagnen och klippa gräsmattan. Man skäms nästan :)

13 Åsbergs Foto:

skriven

Fina bilder! En plats jag skulle vilja besöka!

14 Anemonen:

skriven

En väl sammansatt och tilltalande triss.

15 Freja:

skriven

Så läckert! Tänk vad de klarade av att bygga utan den moderna tidens hjälpmedel! Är det lamor eller alpackor där på en av avsatserna? Så söta de ser ut där de står.

Svar: Det är alpackor, jättesöta och vi köpte helt underbara och varma kläder gjorda på deras ull.
Mia Ahlstrand

16 Sophia:

skriven

Jätte härliga bilder!

17 Gunvor:

skriven

Häftiga bilder alla tre!Alpackor träffade jag på i Eskilstunaparkens zoo häromveckan. Jättesöta djur.
Lugna o fina verkar dom vara.

Kommentera här: