Ragnarök

Igår var vi på Ragnarök. Och det var inte gudarnas undergång i nordiska mytologin som vi besökte. Vi var och lyssnade på 70-talsgruppen Ragnarök som spelar progg-musik. De spelade på Skottvångs Grufva, ett litet värdshus mitt ute i skogen mellan Gnesta och Mariefred. En gammal kompis ringde och frågade om vi ville hänga på. Vi blev 9 st och åkte iväg i en gammal folkabuss som på den gamla goda tiden. Vi käkade först och tyvärr kom migränen samtidigt som varmrätten, så jag mådde alldeles för illa för att kunna äta. Men tog en tablett och den gick över efter nån timme.
Kläderna på ena gitarristen är det nog bara BP som gillar; orange stickad tröja och orange byxor :) Ragnarök spelade bara instrumental musik, ingen sång alls. Första gången jag hörde dem, helt OK.
 
Några unga lokala förmågor som kallade sig för JätteDam agerade förband. Inte min typ av musik, men kul att de fick visa upp sig.
 
Lite halvsuddiga mobilbilder...Är så himla dålig på att fota med mobilen. Men himla trevligt att träffa gamla vänner! Dessutom var dottern hemma torsdag-lördag dag. Vi hade inte träffat henne sedan i maj innan vi åkte iväg så det var jättemysigt!
 
Vad andra gjort i helgen kan ni se på:
 
 
1 Lottisen:

skriven

Later som en riktigt trevlig helg! Det är inte alltid sa lätt att fota med mobilen men tycker dina bilder blev riktigt bra!

2 Monica o Jacob:

skriven

Håller dom på fortfarande, kul med gamla band som överlevt;-)
Ha en skön kväll

3 Elisabeth:

skriven

Vad synd med migrän, när det rådde nostalgi-känsla!

4 Violen på Brandholmen:

skriven

Så trevligt ni måste ha haft! Synd att migränen slog till just en sådan kväll! Är lite nyfiken på Skottvångs Grufa, har aldrig varit där men den ligger ju inte så långt härifrån.
Ha en skön kväll!

5 Eva Trillian:

skriven

Så trevligt med en musikfylld kväll. Synd att den stördes av migrän ... men bra att det gick över :)
Önskar dig en skön ny vecka!

6 Freja:

skriven

Kul med konsert och att åka ett helt gäng! Orange är kanske inte den första färg jag väljer, men i jämförelse med de andra i bandet uppskattar jag att han valde lite gladare färg!

7 BP:

skriven

Hahaha! Säg som så Mia - jag älskar orange, men inte i form av stickade tröjor. Å orange byxor på killar och tjejer har jag också svårt för. Men tack för att du hade mig i åtanke där.

Har också migrän ibland å det är inget man ens önskar ens värsta fiende. Tur att den gick över så att du kunde njuta av Ragnarök... som jag aldrig har hört talas om. Musik är jag urkass på...

8 Scaniatjejen:

skriven

Kul med en utflykt tillsammans med goda vänner!

9 Sophia:

skriven

Va kul, jag var på skottvångsgruva som liten :) Ligger nära mina hemtrakter! Jobbigt med migrän dock, men skönt att de Läppte sen.

10 Anemonen:

skriven

Alltid lika trevligt med musikupplevelser.

11 HelenTh:

skriven

Kul att lyssna på livemusik, särskilt tillsammans med vänner.

12 kiki freese:

skriven

Kul helg du haft, såna ska man samla på.
/Kiki

13 Anni:

skriven

Migrän som går över så snabbt?!? Vad har du för dunderpiller?
Men visst är det kul att lyssna till musik man inte hade valt själv? Plötsligt kanske man upptäcker något man annars hade missat!

Svar: Ja det var jättekul att höra dem! Äter Maxalt Rapitab, frystorkade tabletter som hjälper inom en halvtimme-timme, lite beroende på hur snabbt jag tar dem.
Mia Ahlstrand

14 Anitas Malta:

skriven

Måste varit helt underbart !! Live musik är lite speciellt och gruppen nostalgi på hög nivå.
Typiskt med den förbaskade migränen men tur att den försvann ganska fort. I värsta fall kan den ju sitta i flera dagar.
Önskar dig en skön fortsatt vecka Mia !!

Kommentera här: