Lite trött efter helgen

 
 
7-rättersmeny med 6 olika viner till och vi provade alla rätter med alla viner. Blev många roliga kombinationer där vissa smakade lite mindre bra och andra himmelskt gott!
Mycket förberedelse, en supertrevlig kväll med härliga gäster, väldigt lite sömn, desto mer disk och väldigt trött nu.
 
Hur andra har haft det i helgen kan ni se hos:
 
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Det kostar på att ordna vinprovning men så kul det brukar bli! Nu får du ta igen dig och vakna pigg och glad i morgon!

2 Lotta:

skriven

Kul dukning :-)

3 Monica o Jacob:

skriven

Ja det ser verkligen trevligt ut, gillar vinkorkarna på bordet;-)

4 BP:

skriven

Japp, du mår nog som du förtjänar tror jag;-)
Duktigt att du höll dig på benen med alla olika vinprovningar. Skulle jag tyvärr inte ha klarat...

5 Sophia:

skriven

Ser ut och låter som en trevlig helg! :)

6 HelenTh:

skriven

Det ser ut som en väldigt trevlig kväll men jag förstår om du är trött. Det är inte bara att ordna en 7-rätters middag.

7 Freja:

skriven

Låter som en trevlig kväll!

8 Caroline:

skriven

Passande dukning till provningen, eller var det så att alt vin skulle luftas en stund innan ;)

9 Anonym:

skriven

Så mysigt det ser ut.. Och jag gillar dukningen!

10 Eva Trillian:

skriven

Så avancerat :) och så trevligt!
Sv: Tack för informationen - jag lade till den i texten :)

11 Sara:

skriven

Underbar dukning :)

SV: Tack snälla du vad roligt att du gillade min blogg :)

12 Pumita:

skriven

Haha, blev så full i skratt när jag såg första bilden med alla korkarna. Tur att ni var många. ;) Hittade du ngn ny favorit?

Svar: Det var fler korkar än viner :) Jag hade med sherry som ett alternativ och jag älskar torr sherry, en väldigt underskattad dryck som passar bra med tex soppa eller vissa ostar!
Mia Ahlstrand

13 KajsaLisa:

skriven

Oj,förstår att du är trött. Kul arrangemang med korkarna. Själv bloggar jag från ny adress nu.

14 Anitas Malta:

skriven

Det var ingen dålig middag !! Första bilden är ljuvlig och kul!! Förstår att det tar på krafterna med alla förberedelser, mycket vin och god mat i glad gemenskap. Så här dagen var det säkert värt det. Ser så himla mysigt ut.

15 Anitas Malta:

skriven

..så här dagen efter skulle det naturligtvis stå ;-)

16 Lottisen:

skriven

Har haft en liknande helg, gäster, mycket mat (och vin) och lite sömn :) Ha en bra vecka!

17 Andrea iB ~ Fotograf, journaliststudent och inredningstok ~:

skriven

Det första bilden är kanonfin. Underbar dukning :)

18 Anni:

skriven

Det var en middag som krävde sina förberedelser, det kan jag förstå! Men så kul det måste ha varit, både lärorikt och gott!

19 Scaniatjejen:

skriven

Wow vilken tillställning! Förstår att du är trött, jag skulle vara helt knäckt.=)

20 kiki freese:

skriven

Ser ut att varit en kväll full av njutning, det kan man vara värd.
/Kiki

21 Marit Johansson:

skriven

Så där ska det se ut efter en fest :)

Kommentera här: