Utomhushelg

Denna helg har jag nästan varit mer ute än inne. Ridtur på fredag eftermiddag. Sen efter middagen gick jag o min man en kvällspromenad till stallet o tog in hästarna. Det tar ca 40 minuter att gå till stallet genom skogen, så det blir en lagom promenad att gå fram o tillbaka.
På lördagen storstädade vi först huset tillsammans. Sen var vi ute på en 2,5-timmes runda med hästen, jag red o mannen sprang/gick. Nu när vi bytt stall kan jag rida gamla ridvägar som jag red för några år sen, jättekul!
Borta på middag på kvällen, gott o trevligt!
Pyssel i trädgården på söndagen. Sen på eftermiddan gick jag o min fotokompis en 2-timmars fotopromenad och från den promenaden kommer helgbilderna:
Gick på härliga skogsvägar ute på landet.
 
Hela skogen är full av blåsippor nu! Så underbart vackert!
 
 
 
 
 
 
Inte bara vi som var i skogen, en o annan ödla också :)
 
 
1 kiki freese:

skriven

Vilken skogstur, jätte fina bilder.
/Kiki

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

2 Freja:

skriven

Härliga bilder! Din helg har, till skillnad från min, innehållit massor av frisk luft!

Svar: Tack! Ja känns som jag varit ute hela tiden. Blev en tur i regnet idag också :)
Mia Ahlstrand

3 Hanna:

skriven

Det verkar ha varit en händelserik och mysig helg. Härligt med fotopromenaden, fina bilder blev det också :-)

Svar: Tackar! Ja både mysig o händelserik :)
Mia Ahlstrand

4 Herr Nilssons Fru :

skriven

Att kunna vara ute är en gratis o härlig tillgång vi alla har - underbart. Lyckos dig som har en häst..saknar mina så :)
Härliga bilder
Kramiz

Svar: Tack! Ja har man häst kommer man ju automatiskt ut väldigt mycket. Förstår att du saknar dina! Kram
Mia Ahlstrand

5 Eva Trillian:

skriven

Fina bilder från din fotopromenad - vackra sippor, inte minst!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

6 Ulla Laiho:

skriven

Fotopromenader är alltid härliga och så mycket fina bilder du fick med dig hem.

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

7 Violen på Brandholmen:

skriven

Så skönt att kunna vara ute i naturen, andas frisk luft och se de första vårblommorna!

Svar: Ja underbart!
Mia Ahlstrand

8 Maskeradgalningen:

skriven

Bilderna är fantastiska. Speciellt närbilderna på blommorna. Ljuvliga!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

9 Bitte:

skriven

Vilka härliga ridvägar. Måste nog ta en skogspromis och se om jag hittar några blåsippor.

Svar: Ja där har jag ridit många gånger :) Så härligt ute nu!
Mia Ahlstrand

10 Scaniatjejen:

skriven

Vilken underbar skogstur! Tänk vilken lyx att få se så många blåsippor samlade.=) Många vackra bilder!

Svar: Tack! Ja det är så fint ute i naturen nu!
Mia Ahlstrand

11 Marit Johansson:

skriven

Så kul att fota med en kompis. Det blev fina bilder från långpromenaden, gillar mest ödlan i sista bilden!

Svar: Tack! Ja det har blivit foto varje söndag nu medan männen spelar tennis o badminton. Jätteroligt att gå ut tillsammans o lära av varandra.
Mia Ahlstrand

12 Anni:

skriven

Sicken jätteödla ;-)

Svar: Ja den bara dök upp där i skogen! Man vet aldrig vad som döljer sig bakom ett krön...
Mia Ahlstrand

Kommentera här: