Påskhelgen

En lång härlig ledighet. Sonen kom hem på på fredagen. Då premiärgrillade vi.
På påskafton åkte vi till min mans systers nya pojkvän o hans familj/släkt. Ett härligt ställe ute på landet och solen sken och jag ångrade att jag inte hade några kortbyxor med mig...
Ungdomarna spelade fotboll o tennis.
 
 
Promenad ner till sjön.
 
 
Eftersom björkarna har slagit ut var det dags att sätta full fart i trädgården när vi kom hem idag. Rosorna och ölandstoken klipptes ner, gräsmattan är klippt för första gången i år, altanen är inoljad. Dessutom hann sonen o jag med lite strandtennis på gräsmattan.
 
Vårkänslorna spirar i värmen.
 
Snart är första tulpanen utslagen i rabatten :) Allt är så tidigt i år!
 
 
1 susannesblogg:

skriven

Snygga avkopplande bilder! Jag fastnade extra för nyckelpiggorna!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

2 lilalili:

skriven

Jättehärliga bilder! Här är det också vår, ja nästan sommar på dagarna! Ha en riktigt skön AnnandagPåsk!

Svar: Tack tack! Ja underbart ute nu!
Mia Ahlstrand

3 Eva Trillian:

skriven

Dina bilder förmedlar en skön helg med vila, sol och gott sällskap :) Det ser härligt ut!

Svar: Ja det var en härlig helg!
Mia Ahlstrand

4 Hanna:

skriven

Underbara bilder från en härlig helg, känner värmen och vårkänslorna genom datorn ;-) Ha en fortsatt fin annandag!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

5 Elisabeth:

skriven

Många härliga påskfoton! Ha dé gott! Elisabeth

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

6 Freja:

skriven

Vilka varma och härliga bilder!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

7 Anitas Malta:

skriven

Ser ut att ha varit en riktig önskehelg med mycket sol och värme blandat med roliga och nyttiga aktiviteter. Jättefina bilder Mia !!!
Ser fram emot att resa "hem" en vecka i början av Maj då björkarna äntligen slagit ut :-)

Svar: Tackar! Ja en jättehärlig helg. Kul med nya bekantskaper :) Du reser ju hem precis rätt tid. Maj är den vackraste månaden tycker jag.
Mia Ahlstrand

8 Bp:

skriven

Ja vilken underbar påsk vi haft! Ju tidigare ju bättre om du frågar mig. Våren och sommaren ska vara ordentligt långa, så att man står ut med vintermörkret.

Svar: Ja nu är det väldigt långt kvar till mörkret o vintern :) Bara att njuta så länge vädret håller i sig!
Mia Ahlstrand

9 Erik Semlan:

skriven

En fin serie härliga helgbilder.
Fräckt fånga nyckelpigorna mitt i akten. ;-)
Jag tycker om att våren kommit så långt redan. Det gör sommaren ännu längre i år. :-)

Svar: Tackar! Ja det är bara att njuta att det underbara vädret. Lite kallare just nu men värmen ska visst komma tillbaka i helgen :)
Mia Ahlstrand

10 Anni:

skriven

Vilket härligt ställe - där kan jag ana att du njöt ordentligt av det underbara vädret! Men visst är det svårt att klä sig rätt dessa dagar - det är ju kallt på nätter/morgnar/kvällar och så varmt och skönt på dagen.

Svar: Ja jag njöt varje sekund! Och ja visst är det svårt. Så kallt på kvällar o mornar.
Mia Ahlstrand

11 Marit Johansson:

skriven

Helt galet att det är en sådan skillnad i landet, så himla stort är det ju ändå inte. Så där kanske vi har det midsommar här i Norrbotten... om vi har tur :)

Svar: Finns lediga hus i Sörmland ;)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: