50-årskalas

Förutom ridning, promenader och övningar blev det även massa dans i helgen. Var på en väldigt annorlunda och rolig 50-årsfest. Gästerna stod för maten, alla hade med något till buffén. Det blev många goda rätter. Jag gjorde kycklingspett.
Bugginstruktörer var på plats och hjälpte alla som ville att bugga. Sen en härlig blåsorkester som spelade Balkan-musik.
Lite suddigt, taget med mobilen från ett gungande dansgolv :)
 
Dottern har varit på besök denna helg o nu ska vi käka lite o kolla på Mästarnas mästare. Mannen har redan rest sin väg inför veckans jobb.
 
 
 
1 Eva Trillian:

skriven

Trevligt med kalas där alla bidrar med både mat och gott humör :)
Önskar dig en bra start på nya veckan!

Svar: Ja smart o trevligt! Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

2 Ulla Laiho:

skriven

Smart ordnat kalas och vilken läcker orkester med blåsinstrument!

Svar: Ja jättesmart och roligt!
Mia Ahlstrand

3 Violen på Brandholmen:

skriven

Känner nästan hur det svänger om orkestern! Så mycket enklare att ordna kalas om man hjälps åt med maten!

Svar: Ja det svängde rejält :) Ja ett väldigt smidigt sätt att ordna kalas på!
Mia Ahlstrand

4 Anonym:

skriven

Trevligt att fylla år o ha kalas när gästerna står för maten. Något jag kunde önska mig själv nästa år.

Svar: Det tycker jag du ska göra :)
Mia Ahlstrand

5 Freja:

skriven

Vilket kul kalas det låter som! Själv har jag en gång i min ungdom fått instruktioner i bugg av Micke Tornving, det gick inte så bra...

Svar: Jättekul! Det var inte illa, nånting kanske fastnade i alla fall ;)
Mia Ahlstrand

6 Lena Ericsson:

skriven

Ser ut att ha varit drag på det kalaset! :)

Svar: Ja verkligen!
Mia Ahlstrand

7 Lena Ericsson:

skriven

Ser ut att ha varit drag på det kalaset! :)

8 Lottisen:

skriven

Ser ut att ha varit ett trevligt kalas!

Svar: Absolut!
Mia Ahlstrand

9 Monica o Jacob:

skriven

Smart med knytkalas det ska jag tänka på i höst;-)
Ha en skön måndag

Svar: Gör det, jättesmart! Detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

10 Ninni:

skriven

Låter som en toppenhelg....=)

Kram Ninni

Svar: Absolut! Kram
Mia Ahlstrand

11 Scaniatjejen:

skriven

Låter som en riktig toppenfest! Så smart att ha buffé där gästerna bidrar, måste ha varit en riktigt god variation på rätter.

Svar: Ja tyckte det var riktigt smart och visst fanns det mycket gott!
Mia Ahlstrand

12 BP:

skriven

Det var ett orkester som hette duga! Å skyll inte på ett gungande dansgolv, tror nog att det var ett visst intag av flytande föda som gjorde bilden aningen suddig;-)

Svar: Ha ha...inga kommentarer ;)
Mia Ahlstrand

13 lilalili:

skriven

Så bra när alla kan ta med sig en bit mat till kalaset! Det gillar jag! Bandet ser verkligen ut att njuta av att spela, oftast gör det ju att de spelar lite bättre :)

Svar: Ja jag tror att både band o gäster hade lika kul :)
Mia Ahlstrand

14 Anni:

skriven

Men åh, så kul! Både med blås och knytis!

Svar: Ja jättekul :)
Mia Ahlstrand

15 Marit Johansson:

skriven

Så du har varit på kalas, roligt!

Svar: Jättekul :)
Mia Ahlstrand

16 Maskeradgalningen:

skriven

Väldigt härligt kort på bandet. Livfullt!

Svar: Ja det var full fart :)
Mia Ahlstrand

17 paula i pörtet:

skriven

Men så roligt det lät med festen, och vilken bra idé med knytis där alla bidrar med något!
Bugga är kul, gick en gång en kurs med exet, men han hade två högerben och påminde mest om ett kylskåp, utan att vara alltför elak, han saknar alltså taktsinne. Uppväxt med finsk tango och foxtrot så lärde jag mig inte bugga i tonåren som många gör här i Sverige.
Ja långpromenader är bra när kroppen och knoppen är rastlösa och inte vill sitta still. Sömnen som varit si och så funkar också bättre av en rejäl dos frisk luft. Lyllo dig som får så goda råd av dottern. _Du kommer att bli vigaste pensionären vad det lider, "ler"
Kram

Svar: Festen var kanon och självklart ska jag bli vigaste pensionären så småningom :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: